Mnogo je gladnih…

Juče, 16.10, bio je Svetski dan hrane . Zastrašujuća je činjenica da bar 800 miliona ljudi u svetu gladuje jer ne mogu da obezbede osnovne životne namirnice zbog visokih cena prehrambenih proizvoda, malih primanja, ogromne nezaposlenosti…

Možemo li na neki način pomoći onima koji su gladni, za razliku od nas koji nismo ? Mislim da možemo, a koji ćemo način odabrati zavisi od nas samih kao i od raznih činjenica i okolnosti.

Za početak, ko želi pomoći, može hranu (višak na pr) koja je upotrebljiva i zdravstveno ispravna zapakovati u čistu plastičnu kutiju (tečna i čvrsta hrana), plastičnu kesu (čvrsta hrana) ili flašu sa širokim otvorom (ako je u pitanju tečno jelo) i tako zapakovane namirnice/jelo okačiti na kontejner. Gladnih obično ima u našoj blizini i tako spremljeni „darovi“ najčešće veoma brzo nestanu (nadam se u stomacima kojima zaista trebaju), a navedeno neiziskuje trud koji je nemoguce ostvariti.

Da, znam da je predloženo kap u moru. Medjutim i kap u moru je nešto, dok je namera za činjenje možda značajnijeg dela, ali koja ostaje samo namera – jedno veliko ništa. Da ne govorimo o onima koji mogu da pomognu ali neće to učiniti jer su im važne jedino sopstvene potrebe, eventualno potrebe uskog kruga bliskih ljudi, zatim onih od kojih imaju ili očekuju korist i sl. 

Tekst: Tatjana Milić Babić
Linkom označena veza ka fotografiji (prvi pasus) radi poštovanja autorskih prava iste.
Ovaj unos je objavljen pod Некатегоризовано i označen sa , , , . Zabeležite stalnu vezu.

19 reagovanja na Mnogo je gladnih…

  1. Nenad77 kaže:

    Meni i dalje odzvanja u glavi izjavu, da šestina ljudi na planeti gladuje.

  2. wakeupwithsmile kaže:

    Ovo su samo neki podaci sajta World Food Programme:
    http://www.wfp.org/hunger/stats
    Sad mi se nekako vraća onaj snimak demonstranata na Wall Streetu, dok nezadovoljni protestuju, na terasama iznad njih bogati piju šampanjac, dok jedni nemaju, drugi se raskalašno ponašaju. Neravnoteža dostiže svoj vrhunac. Treba jedni drugima da pomažemo, koliko god to možemo, a ova palneta je oduvek imala dovoljno hrane za sve.

    • tatjanamb kaže:

      Hvala za link, pogledacu ga detaljno.

      Neravnoteza je velika i tesko ce me neko ubediti da je pravedna odnosno da svi koji nemaju – nemaju zato sto su neradnici tj. da svi koji imaju – imaju zato sto su, vredni, radni i posteno sticu imetak. Moze, al’ za malo… 😀

  3. agroekonomija kaže:

    Strašno je i to da je svaki deseti građanin Srbije siromašan.

    • tatjanamb kaže:

      Naravno da je strasno.

      Kazu da je neravnoteza daleko veca, ako pricamo o Srbiji, nego sto je bila pre raspada bivse drzave. S jedne strane je mali procenat onih koji imaju vise nego sto im realno treba (tesko da su svi svojim postenim radom zaradili to sto imaju), a sa druge strane imamo ljude koji su (kao) zaposleni i mesecima ne primaju platu, ili ostaju bez posla (znamo kako je lako naci posao koji je ok i za koji cemo primiti pristojnu platu, a ne samo biti izrabljeni).

      Tu su i oni koji rade ali od svoje posteno zaradjene plate ni osnovne potrebe ne mogu da podmire. Ne mogu da se osamostale, formiraju porodice jer sa prosecnom platom ili sa manje od toga prakticno nije moguce, a uzimanje kredita je kao da ste betonski blok vezali sebi za vrat i pokusavate da se odrzite na povrsini vode.

      Tu su i penzioneri koji su godinama odvajali za penziju od koje, cesto, ne mogu da zive.

      Postoje i lezilebovici (verovatno svako od nas ima bar nekog u krugu poznanika), kojih sigurno ima i u drugim zemljama i za koje vec nemam ni sluha ni razumevanja. Oni su mi u rangu sa onima koji „posteno“ i „savesno“ zaradjuju svoje milione, samo druga krajnost.

  4. wakeupwithsmile kaže:
  5. Macko,Crnkic i Luna kaže:

    Razumem sve,tesko je svima. Imamo jer mozemo i hocemo. Koliko rada toliko dara,a sta sa onima koji mogu a nece da rade,lepse je,lencariti,prositi i td. Boze moj,tu je centar za soc.rad…… Znaci mi radimo za njih ustvari…….,pocev od Roma……. Uzas! Radjaju se deca,da bi na njima ostvrili svoje uh,pravo?sto moja majka kaze:vazno da rastu pupe to znaju da rade…….,a konju rep da iscupaju…… Treba li takvima pomoc?i njima sl.? Za svakoga ima posla samo ako hoce da radi covek…… Znam kome treba pomoci-mala cifra kateg.,-,imam potrebu al ne svima i tacka. Pozdrav. Brankica.

    • tatjanamb kaže:

      Pozdrav draga B :D.

      Uvek mi je drago da Vas cujem ali se nadam da necete jos nekoh od nas virtuelno da bijete, kako ste se zalaufali ovim komentarom :D. Nismo ovde da se ljutimo niti namecemo bilo sta, zar ne 😀 ?

      „Imamo jer mozemo i hocemo.“ – Mnogi i te kako mogu i hoce al’ nemaju i pored truda da steknu.
      „Koliko rada toliko dara…“ – Joj B… Pa gde Vi zivite… Da je to tako mnogi od nas bi bili vise nego bogati, a ne samo preumorni od crncenja, izrabljivanja i ulaganja sebe u buducnost od koje se ni B cesto ne nazire.

      Za one koji naprave fudbalski tim dece, a posle su u medijima kao socijalni slucajevi koji traze pomoc – slozila bih se sa Vama, jer mislim da iole normalan roditelj nece od sebe i dece praviti socijalu u vreme kad radjanje ne mora da ide u nedogled, ukoliko za to ne postoje uslovi.

      Ni sama svakom ko prosi ne dajem novac vec pokusam utvrditi (nekad uspesno, nekad ne) kome zaista treba pomoc. Ima ubogog sveta kojeg je sramota da trazi pa to rade nemusto i neprimetno, da ne uspem na vreme ni da ih primetim.

      Sumnjam da bilo ko od nas ovde moze i hoce svakome da pomogne. Velika je stvar znati sta je humanost i biti human. Ne treba biti neumeren pa deliti sakom i kapom da bi smo posle jeli gloginje, ali ne treba biti ni druga krajnost tj. kao Kir Janja :D.

      Sve su ovo licni stavovi sa kojima se drugi mogu i ne moraju sloziti. Svakome na njegovu savest ono sto cini :OK:. Moja savest ima o ceme da razmislja :D.

  6. Macko,Crnkic i Luna kaže:

    A ne nikako nema mesta ljutnji niti sam se ja ,kako vi kazete zalaufala da nekoga ,,bijem virtuelno,, ,iznela sam svoje misljenje,draga t.,recimo sada ide zima,moze se zaraditi koliko toliko utovar istovar drva,ugalj,mnogi se uzasavaju da rade tamo u grad.,cistoci,javni toalet i sl., a zasto? Pevajuci bi uzela metlu i cistila ul., isl., i td.zao mi je dece…… Znam kakva je situacija u svetu,primer vasi linkovi_adrese_,a ja sam dala tj.,mislila na ljude koji mogu a nece da rade,ima i onoh koji nece da rade za deset petnaes hilj.,din.,primera u beogradu je takvih mnogo,meni poznat,a ja bih prva radila a ne prosila,pravila izgrede i nanosila drugima zlo….. Pogledajte sta se radi na fudb.,stadionima,ko to radi?ja???????? Dakle,kolko mozemo zakrpimo se a ne lenjost i lazno pravo gradjnina koji odbija posao,pogledajte biro za zaposljavanje. Zao mi je sto ste stekli pogresno mislje stekli,samo sam stroga kad neko moze a nece. Odlicno znam gde zivim a isto tako i moje dete koji ima,al mora da uci za ubuduce,da nije sramota ni motika. Brankica izvinite i svima na vasem blogu sve najbolje.. Brankica.

    • tatjanamb kaže:

      Draga B,

      Ovaj drugi komentar mnogo vise objasnjava, a s obzirom da pisete sa mobilnog telefona verovatno niste sve stigli napisati u prethodnom komentaru :OK:.

      Ovo sto ste napisali u gornjem komentaru mogla bih da potpisem. Takodje se ne libim poslova, narocito ako me muka natera i mnogo toga znam da radim. Kakvo biranje… A znam i one koji i te kako biraju i posao i platu, koji ne bi radili ni ovo sto sad radim (prvenstveno zbog neadekvatne plate u odnosu na zivotne troskove), a kamoli moj prvi posao u zivotu (posten u smislu morala, ali daleko ispod nivoa fakultetske diplome, ali je trebalo preziveti i to je bilo najbitnije – mozda cu detaljnije pisati o tome u nekom narednom tekstu).

      Mislim da sam Vas sad dobro razumela i drago mi je da slicno mislimo :D. Pozdrav draga moja, poljubac za sve, a i ovde i u mom stvarnom zivotu uvek ste dobrodosli :D.

  7. Odličan tekst. 🙂
    Da je više ljudi koji razmišljaju ovako, gde bi nam kraj bio! 🙂

    • tatjanamb kaže:

      Drago mi je da ti se dopada :D. Da svako od sebe nekome pruzi samo mali delic dobrote, ovaj svet bi bio mnogo lepse mesto za zivot svih stanovnika Zemlje :OK:.

  8. tatjanamb kaže:

    @ Irishgalwaygirl :D. Ako je na gravataru tvoja slika, imas divnu boju kose :OK:.

Ostavite odgovor

