Jednakost različitosti / Equality of differences

STOP TO THE INTERNET CENSORSHIP

Autor / Author: Tatjana Milic Babic
Originalna veličina / Original size: 330 x 230
Ovaj unos je objavljen pod Некатегоризовано i označen sa , . Zabeležite stalnu vezu.

12 reagovanja na Jednakost različitosti / Equality of differences

  1. Plava Baklava kaže:

    Istinski smo različiti samo u jednom aspektu: da li život prihvatamo, ili se protiv njega borimo. Sve ostale prividne različitosti proizilaze nužno iz ove osnovne.

    • tatjanamb kaže:

      Poenta misljenja o jednakosti i razlicitosti za mene je proistekla iz one koju nam namece drustvo. U tom nametanju, tacno je, odmeravamo za sta se treba boriti, a kad „vezati konja gde nam gazda kaze“ (kad steknemo iole iskustva i mudrosti).

      Nisam sigurna da se protiv zivota treba boriti (osim ako nemamo ubilacke/samoubilacke namere ili je u pitanju milosrdje protiv neprihvatljivog bivstvovanja).

      Mnogo toga mislim da je svakome od nas „tamo negde“ odredjeno, uz manje varijacije odabira, ali jesam za to da se borimo za zivot koji zelimo (u meri koja nam je dostupna).

      U sustini, zivot jeste stalna borba. I ova nasa blogosfera je borba za neko nase ili zajednicko ja u svetu u kojem zivimo.

      • Plava Baklava kaže:

        Život ne treba da bude borba, već reka koju mudrošću usmerimo ne da menja korito i tok, već da nas nosi onako kako nam godi i podstiče nas da damo svoj maksimum u ispoljavanju životne kreativnosti. Problem u ljudima je što od svega prave borbu, pa i od radosti i zadovoljstva. Nekad ni ne umeju da vide svetlost ako nemaju osećaj da su se prethodno grdno namučili kidajući mrak, odbijajući da shvate da svetlost prosto postoji, kao i lakši načini da je vidimo i dugotrajno u njoj uživamo.

        U tom smislu se mnogi, možda čak većina, bore protiv života. Paradoksalno je da što imamo više znanja, žešće se protiv života borimo, jer se knjiškim znanjem i čistom pragmatičnošću, odvajamo od njega, ubijajući osnovne nagone u sebi.

        Društvo nam nameće ono što pristanemo da vidimo. Sve ostalo – ne postoji :-). Ako smatramo da imamo ograničenja, i kažemo „nametnuli mi drugi“, treba da se zapitamo da li je to zaista tako. Ili je to obrazac koji smo sebi odabrali, da bismo prividnim externim ograničenjem prikrili ono koje postavljamo sami sebi, u nedostatku sopstvene snage, hrabrosti, vere u sebe, pod uticajem straha (pre svega od neuspeha) itd.

        Za sopstveno ja nema potrebe da se borimo. Ono postoji. Nije ni manje ni veće u zavisnosti od neke popularnosti. Ono je uvek isto, samo je pitanje da li mi umemo da ga vidimo bez svetla reflektora i aplauza sa strane. A to „ja“ je onda vrlo krhko ako su nam glavni parametri za prepoznavanje njegovog postojanja refleksije drugih.

      • tatjanamb kaže:

        Vecina izrecenog mi je razumljiva prvenstveno u smislu postovanja tudjeg misljenja i raznolikosti, osim onog da sami sebi namecemo obrazac zivljenja i ogranicenja. Razmisljanja su razlicita kao i ljudi, uostalom, a moguce je i da ne zivimo u istim svetovima :D.

      • Plava Baklava kaže:

        Pa, da ne bude nejasnoća .-), ograničenja nam ne nameću drugi, smai ih sebi biramo. Verujući ili sumnjajući unapred ih postavljamo, te se ona kasnije samo konkretizuju u nekoj formi.

      • tatjanamb kaže:

        Slazem se, al’ za malo… 😀 Stavove postujem i to sam vec vise puta napisala :OK:.

        Motivi za izradu kolaza (u ovom slucaju), zatim crteza, slika, fotografija, pisanje romana… nisu, za mene, predmet rasprave. U tudju glavu niti mogu niti hocu da „ulazim“ (i u svojoj imam sta da istrazujem :D). Svako ima svoje ideje, poruke, ciljeve…

        Reakcije na uradjeno su te koje su interesantne i koje znace da je posmatrac, citalac… nekim (ne)delom „dotaknut“ na ovaj ili onaj nacin. U smislu te reakcije – drago mi je da ih stvaram u drugima, kao i drugi u meni.

      • Plava Baklava kaže:

        Mi ne moramo da se složimo, niti je razmena mišljanja i utisaka rasprava. Analiza dela i motiva stvaralaca jeste predmet analiza, postoje ljudi koji se time i profesionalno bave, zar ne? Pa i oni koji još od sokratovskih dana sate i dane provode u dumanju i traženju potke. Mada ja zaista ne vidim da sam analizirala tvoje motive i razmišljanja, već sam prosto uhvatila nit neke emocije i misli na koju me je posmatranje navelo. Ja to zove: pogled u sebe. Izvinjavam se ako sam time povredila tvoja osećanja ili napisala bilo šta neumesno.

        Greška je bila što sam pošla od sebe, jer ja volim da osetim doživljaj u drugima koji nešto što sam stvorila probudi. Volim i da podelim svoj. I nekako mi je logično da takve deobe očekujem, ako već odlučim da nešto svoje pustim u javnost :-). Svako delo pre svega analiziram na osnovu emocija koje mi budi, to je trag koji ostaje.

      • tatjanamb kaže:

        Verovatno nisam najbolje razumela tvoje utiske, a naravno da se slazem sa pravom da dozivljavamo stvari na sebi svojstven nacin. I ja slicno cinim samo mozda razmisljamo i delujemo drugacije :OK:. Nisam se uvredila, samo mi je bilo malo nejasno, nista vise :D. Uvek si dobrodosla, drago mi je da komentarises i zaista uzivam u tvojim radovima :OK: :D.

  2. Polihimnija kaže:

    To što se borimo, znak je da smo živi.
    Nije samo nanošenje nepravde zločin, zločin je i trpljenje (u sokratovskom poimanju pravde).

    Tanja, ovaj rad ‘ladno može da bude plakat za neku kampanju.

    • tatjanamb kaže:

      Ne znam da li je kasno promeniti zanimanje kojim se bavimo ali je prava stvar na vreme stvarati nesto sto ce, ako nista drugo, biti bar hobi :D.

  3. Polihimnija kaže:

    Ne verujem u sudbinu, karmu, višu silu unapred zacrtane puteve… Život je niz uzročno-posledičnih događaja u kojima mi, svesno ili ne svesno, igramo najvažniju ulogu – naši potezi, naši izbori, naše odluke..
    Kad govorimo o životu i borbi, pre se može reći da je reč o borbi ZA život, a ne PROTIV života.

    • tatjanamb kaže:

      Svaka akcija ima i svoju reakciju, a zivot … nekome nije, ali nekome jeste svakodnevna borba. Vazno je da ga imamo i da ga prozivimo najbolje moguce. Mirne savesti, jednoga dana, da mozemo reci da smo svetu i sebi pruzili najbolji deo svoje licnosti.

Ostavite odgovor

