Fotografije iz Opatije (2. deo) / Photos from Opatija (part 2)

Generacija u najboljim godinama sigurno se dobro seća ukusnih i kvalitetnih Krašovih proizvoda koje smo sa uživanjem i bez nekih novčanih stiskavaca kupovali. Bajadere, griotte, tortice, vafle, nugat kocke, čuvena Domaćica… Sad su se, verovatno, neke kupovine proredile iz raznoraznih razloga, ali pravi ljubitelji dobrog ukusa, iskoristiće svaku priliku za uživanjem u nekom od pomenutih proizvoda.

Tako nekako je bilo i u Opatiji nakon otkrivanja prodavnice – kafea (proizvoljna odredba mesta pod nazivom Kraš Choco bar), gde možete kupiti Krašove artikle, ali i sesti, naručiti njihove sladolede, kupove, kolače, kafu i…verujte na reč, zaista uživati u nezaboravnom ukusu odabranog slatkiša, prijatnom ambijentu i odličnoj usluzi. Pomenuta prodavnica – kafe bila je omiljeno mesto u pauzi izmedju odlazaka na plažu i pravo odmorište za sladokusce u toku vrelog, letnjeg dana.

Nije bilo dovoljno vremena za probanjem svega što je u ponudi, ali su posebno mesto u stomaku, a Boga mi i u sećanju, zauzeli Griotte kup (sladoled od čokolade preliven nečim nalik na višnjevaču, višnjama iz alkohola, ukrašeno neobično svetlo crvenom trešnjom sa sve peteljkom u istoj boji, kandiranoj i odstojaloj u alkoholu), zatim Bananko kup (slično Banana splitu: sveža banana u celosti, okružena sa tri kugle sladoleda – obavezno sam birala da jedna od kugli bude od čokolade, dok su ostale od vanile – a sve prekriveno šlagom i topljenom čokoladom) i Bajadera kup čiji ukus podseća na bajadere i prava je visokokalorična „bomba“ (kup možete videti na fotografijama).

Ako se pitate da li sam na odmor išla zbog mora ili zbog hrane, odgovor je jednostavan: oba uživanja se podrazumevaju i, nekako, ne bi išla jedno bez drugog. Bar ne u mom slučaju :D.

Ovaj prikaz slajdova zahteva javaskript.

Tekst & Fotografije / Text & Photo: Tatjana Milic Babic
Ovaj unos je objavljen pod Fotografija / Photography, PUTOVANJA / TRAVELS, ZANIMLJIVOSTI / INTERESTING i označen sa , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

11 reagovanja na Fotografije iz Opatije (2. deo) / Photos from Opatija (part 2)

  1. dollybel kaže:

    sjećaš li se ove reklame?:)

  2. oblogovan kaže:

    Nesrećnih devedesetih sretao sam se sa nekim jako dragim ljudima u Baji, u Madjarskoj (Omiljeno sretište za sve one “nesrećnike“ koji su “svoje“ imali na više strana. Ne mislim da je to ni dobro ni loše, samo jednostavno – nikada nije sve crno-belo) Elem, ja njima nosio “Plazmu“ i “Jaffu“, oni meni “Kiki“ i “Bronhi“…
    Pretpostavljam da će neko u ovoj prepisci naći elemente tzv. “jugonostalgije“… Nije to… Ovo je nostalgija za svim onim ljudima koji su ostali normalni u sveopštem haosu… Do svih njih nekada sam dolazio lako – sipanjem goriva u rezervoar ili kupovinom prave karte na stanici (kolodvoru)… Danas, osim što mi stoput proveravaju “putne isprave“, moram paziti imam li više od “šteke“ (boksa) cigareta, ili više od litre “Rubina“ u prtljažniku… Zbog tih mojih prijatelja, meni je odistinski žao što je tako… A zbog onih koji ne razumeju šta sam hteo da kažem – jasno mi je što je tako…
    I tako… Kako god da okreneš… Idemo dalje…

    • tatjanamb kaže:

      Ni ja bolje ne bih srocila :OK:. Mi se razumemo, nadam se da ima jos po nekog, ali ako i nema…idemo dalje jer nazad ne mozemo… :OK: :D.

  3. Plava Baklava kaže:

    Ma neka si se ti lepo provela, to je najvažnije 🙂 .

    • tatjanamb kaže:

      To smo vec konstatovali, ja priznala :D, a sad su ovo samo kratki osvrti na neke momente koji su mi bili vazni, a slatkisi … njam, njam…. nisu mala stvar, al’ moraju da budu u smernim dozama da se ne pretvorimo u prasice :D.

      • Plava Baklava kaže:

        Sladoled izgleda njamozno :-). Ostalo nabrojano, šta znam. Belgijske praline su u mom slučaju preuzele vodjstvo, ruku pod ruku sa „After eight“ i Lindt čokoladom sa čilijem 🙂 . Ali sve to ni prići sirevima raznim na primer :-). Jedino što ostade bez konkurencije na mojim top listama je jaga sa ražnja, ispečena rukom vrhunskog umetnika :-).

      • tatjanamb kaže:

        Neki Krasovi prozivodi su mi, jednostavno, za srce prirasli, mirisu na detinjstvo i neke lepe dane :D.

        Inace i ja mnogo toga volim, daleko sire od nabrojanog. Hrana je jedna divna, divna stvar u mom zivotu :D.

        Na jagnje na raznju sam trebali ici na povratku, ali sam odbila jer (licemerno ili ne) nisam mogla da jedem nesto sto je ubijeno specijalno za mene, posto bih ga ja narucila. Ne bih se najbolje osecala sa „narucenim ubistvom“ u ovakvoj kombinaciji i znam da ne bih okusila pecenje, kako god nekome to zvucalo… 😐 😀

  4. TetkaSaveta kaže:

    Aj kakav opis, voda mi podje na usta od slasti 🙂

    • tatjanamb kaže:

      Volim dobro da pojedem, priznajem, te onda i zapamtim pa slikovito opisem :D. Volim i da skuvam, napravim, lepo ukrasim i serviram jelo i s uzivanjem ga smlatim k’o Panta pitu.

  5. Povratni ping: Nevera u Opatiji / Storm in Opatija | Tatjana MB blog

Ostavite odgovor

