Od staroga… / From something old…

Ima jedna izreka koja kaže da od starog nikad ne možemo napraviti nešto novo. Mogla bih se složiti sa time i dodati da stara stvar, dogadjaj, veza… svakako ne može postati nova, ali se može unaprediti, preobličiti u nešto drugo, drugačije, osvežavajuće, korisno… Jedan od primera bio bi ovaj priložen na fotografijama. 

Naime, od garderobe koju iz nekog razloga ne želimo/ne možemo nositi, može se napraviti neki drugi garderobni komad, upotrebljiv i funkcionalan. U ovom slučaju, od majice (nedovoljno) dugih rukava i neodgovarajuće dužine, može se napraviti majica bez rukava koju možemo nositi:

* Samostalno (sportske aktivnosti, kućna garderoba, za plažu, kao deo pidžame…).

* Kao majicu koja ide preko druge majice kratkih / dugih rukava (sportske aktivnosti, kućna garderoba…).

Zašto se uopšte baviti prepravkom kada možemo otići u prodavnicu i kupiti novo ? Zato što:

* Ušteđeni novac možemo i korisnije upotrebiti.

* Sa malo truda dobijamo novi detalj garderobe koji možemo iskoristiti.

* Ako ste se nekad aktivnije bavili sportom, onda verovatno znate da postoje dresovi bez rukava koje ne možete uvek nositi na “golo“ telo jer, jednostavno, nije zgodno. Ispod takve majice neophodna je druga, sa rukavima. Slično kao na priloženim fotografijama.

* Majica u prilogu „razbija“ eventualnu monotoniju sportske kombinacije.

* Imajući je na sebi, ukoliko je vreme malo svežije, nije vam potrebna potkošulja.

* Lako se pravi uz upotrebu krojačkih makaza i eventualno igle i malo konca.

* I pored toga što možemo otići i kupiti bolju majicu, zašto ne iskoristiti ono što imamo i mogućnosti koje posedujemo kad nema potrebe da za sve i svašta olako dajemo novac, poklanjajući ili bacajući nešto što se može iskoristiti.

* Sve što napravimo sa svoje dve ruke i sopstvenim idejama je nešto čime se možemo ponositi, a uz to ćemo imati i hobi koji nas može relaksirati i radovati, što je i te kako značajno u borbi protiv sveprisutnijeg stresa.

Slično priloženom, mogu se prepravljati majice/duksevi i donji delovi trenerki u bermude ili šorts i nositi po kući, kao pidžama varijanta kao i za sportske sktivnosti. Rukave možete skratiti kod ramenih šavova (koncem prošiti spojeve u ramenom delu), proširiti okovratnik isecanjem kružne trake prateći oblik otvora ili napraviti V izrez (takođe koncem prošiti spojeve oko vratnog dela), a nogavice trenerke skratiti po uzoru na već postojeći šorts ili bermude (koncem uhvatiti samo spojeve nogavica nakon sečenja, da ne bi dolazilo do paranja). Pošto se radi o materijalu koji se lako ne krza, nije vam potrebno endlanje (opšivanje ivice materijala) ni gornjeg ni donjeg dela odevnog predmeta.

Ukoliko se odlučite za ovakvu ili sličnu prepravku, pogledajte ima li nešto u ormanu što biste mogli eliminisati u zamenu za „novostvorenu“ garderobu. Gomilanje robe bilo prepravljene bilo one namenjene za prepravku, bez obzira koliko smo kreativni i sposobni, svakako nije rešenje: zatrpaćemo se stvarima koje ne stižemo obraditi jer je, vreme često najveći „neprijatelj“ ostvarenju ideja koje nam „padnu na pamet“. Jednostavno, 24 h nije dovoljno za sve što bi smo mogli uraditi, a umesto jednog života trebalo bi nam bar nekoliko. Kako bi to rekla jedna naša medijska ličnost, nekim stvarima treba reči – da, svakako – a nekima – ne, nikako (kategorizacija ideja i poslova). Sami moramo proceniti šta ćemo svrstati u koju kategoriju iako neće biti nimalo lako…

I za kraj. Poslednje ali nikako manje važno: da bi ste napravili nešto kretaivno, potrebna su vam bar tri pomagača koja možete videti i na slikama. Bez tih asistenata ne bi bilo ni ideja ni njihovih ostvarenja :D.

Napomena: Neke fotografije su neodgovarajuće kvalitete zbog problema osvetljenja i načina fotografisanja.

Ovaj prikaz slajdova zahteva javaskript.

Tekst i fotografije: Text & Photos: Tatjana Milic Babic
Ovaj unos je objavljen pod Fotografija / Photography, HOBI KAO UŽIVANJE / Hobby as enjoyment, KOLUMNA / COLUMN, ZANIMLJIVOSTI / INTERESTING i označen sa , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

34 reagovanja na Od staroga… / From something old…

  1. noviinternet kaže:

    Veoma bitno i tačno „to što sami napravimo“ – odmah se čovek (i žena i dete :)) bolje oseća kad nešto stvara!
    A mačke su ti super! Moja se maca zove Gvendolina 🙂 i vrlo je fina 🙂 liči na tvog asistenta br. 3 🙂

    • tatjanamb kaže:

      😀 Vise puta sam jednom svom profanu rekla da bi mozda bolje bilo da sam se, umesto strukom, bavila krojenjem, sivenjem, osmisljavanjem modela… Gledao me je kao cudo, sa zgrazanjem :shock:. Objasnila sam mu da se u tom krojackom, ni malo lakom zanatu, rezultati dobrog rada brzo vide, nosim ih sa zadovoljstvom, moze da se zaradi ili je bar nekad moglo, jer se znalo ko nosi robu kod tzv. svog snajdera i td, i td…

      U strukovnom „zanatu“ malo je drugacije stanje od onoga sto smatram uspesnim poslom koji ne radimo uvek sa uzivanjem niti su rezultati srazmerni nagradi 🙄 :D.

      Pa da se orodimo, makar virtuelno :D. Moj 3. asistent je Svrca :D.

  2. dollybel kaže:

    ma kad si vrijedna, pa sve umiješ, ruke ti se pozlatile 🙂
    nekada, dok sam imala više vremena, i ja sam smišljala, krojila, prekrajala. Sada bacam… (nemoj nikome reći)

    • tatjanamb kaže:

      Svasta znadem samo nisam sigurna koliko mi to koristi, a koliko steti :D.

      Inace sam i sama napravila jako, jako dugu pauzu u sivenju. Nekada sam mnogo toga pravila sebi, drugima, za kucu, a onda je nastupio totalni haos sa vremenom, raznim opterecenjima, padom interesovanja zbog svega i svacega sto je, kao, prece…

      Pretpostavljam da si i ti samouka kao i ja. Mnogo toga se moze, ali nije dovoljno samo hteti jer ovaj ritam zivota stvarno razbija na sitne komade pa se nekad ni ljepilom ne mozes sastavit, a kamoli baviti shicom koja je prilicno zahtevna… 😐 :D.

      • dollybel kaže:

        naravno da sam samouka, svojevremeno sam zaista pokazivala znakove kreativnosti, ma crkla bih kad ja nešto ne bih znala :D, ali ovaj moj ritam me razbija i rastavlja, pa me ne sastavlja sa samom sobom. Da budem iskrena i želja za eksperimentisanjem u toj sferi je nestala, ostane taman toliko vremena da uživam listajući stranice knjiga, najboljih mi drugarica.

      • tatjanamb kaže:

        Sta si u horoskopu ? Pitam zbog kreativnosti i onog da bi pre crkla nego nesto ne uspijela naucit. Podsecas me na neeekooog :D.

        Taj gubitak zelje za eksperimentisanjem i zivot koji rusi sve pred sobom … zvuci dobro poznato…

        Sta citas od knjiga ? Ponovo sam im se vratila jer je knjiga, za mene, jedno veliko blago i pravi uzitak.

  3. dollybel kaže:

    zaboravih reći da si dobra manekenka 😉

    • tatjanamb kaže:

      Nekad davno bila na jednom kursu, mada to i nije vredno pomena, iskreno :D. Ovo su ti roze – poze tek da se nekako sto bolje „ufatim“ objektivom ne bi li pokazala sustinu :D.

  4. Macko,Crnkic i Luna kaže:

    Eh kad imate zlatne ruke,imam ideja al slabo sa vremenom stojim,pa ja lepo dam ideju mama sije i to je nesto ;-D . Asistenti su najinteresantniji u prilogu i ja cu Vam rado prepustiti jos 3 (dve mačke i kucu) dovoljno od mene. Ljubim Vas i asistente puno. Brankica. Ps.,cuvajte se. Cao.

    • tatjanamb kaže:

      Ni ideje nisu za bacanje, a veliki pozdrav za mamu koja ih sprovede u delo :OK:.

      Nemojte asistente da mi prepustate i ova 3 su mi vise nego dovoljna :lol:, a svima saljem veliki, veliki pozdrav :D.

  5. kornat kaže:

    Moramo da se udružimo! Ne umem da baratam ni iglom ni koncem, ali obožavam npr da pravim nameštaj (poslednja moja opsesija) od starih dasaka, starog gvožđa, točkića sa bačenih kolica…
    Večeras ponosno zovnem komšinicu na kafu u novoj fotelji a ona će meni “ e pa za 5 godina da kupiš i novu, pravu, fotelju“. Sutra vadim tuje i zidam 25 m visok zid između naših kuća! Ona će meni da priča o pravim foteljama!
    Za razliku od nje, moj mačak Srećko ponosno uživa u našem delu, bez namere da i uživanje delimo (ako se ispostavi da je i moj kanarinac muško, ubiću se!) .
    Iz ćoška, se smeši aparat za zavarivanje 😀

    Saga o foteljama, komšinicama i mačorima 😀

    • tatjanamb kaže:

      E, a ja sam ti juce posle podne od starog drvenog sanduka opet pravila kucicu za dvorisne macke, tj najvise za jednog sto mi je za srce prirastao ali ce se i ostali ovajditi.

      Vec sam sredjivala taj sanduk, ali sam morala ponovo i mislim da ce ovo biti poslednja godina upotrebe. Nakon toga mi treba novi materijal u iste svrhe. Inace sam koristila musemu (specijalno je kupila za tu priliku, sta ces kad sam na svoju ruku… :roll:), krojacke makaze, eksere, cekic, kljesta, metlu malu, veliku metlu dvorisnu, djubravnik, siroku lepljivu traku za pakete, ostatke od siporex blokova i, naravno, fotografski aparat da mogu da prikazem svoje remek delo :lol:. Da ti ne pricam sta sam jos od tih „zenstvenih“ poslova radila, al’ mi je to sve milo k’o tebi fotelja i potpuno te razumem :D. Komsinica zasluzuje zid u najmanju ruku :lol:.

      A sto se igle, konca i ostalog tice, rado cu podeliti informacije koje imam i ono sto znam ili se udruziti na koji god nacin sa onim sto ti volis da radis. Mozda se cak i pronadjemo u slicnostima jer ocigledno volimo zanate, sto je mudro, korisno, zabavno… :OK: :D.

  6. Plava Baklava kaže:

    A rukave upotrebiš, na primer, za izradu originalne tekstilne ogrlice 🙂 🙂 🙂 . Mesecima prikupljam inspiraciju za razne varijante kućne reciklaže i sve sam bliže trenutku pokretanja mog malog kućnog reci-projekta 🙂 .

    • tatjanamb kaže:

      Bravo @ Plava, od tebe nista manje nisam ocekivala jer mi je jasno da imas ideja, a i da mnoge od njih sprovodis u delo :OK: :D. Zasto da ne. Pazi, kad ima neka riba koja pravi ogrlice od raznobojne zice koje mi se, uzgred, bas i ne primaju za srce, zasto ne osmisliti nesto i od tkanine :OK:.

    • tatjanamb kaže:

      I za mene su ovakvi projekti u domenu i reciklaze, izmedju ostalog, sto smatram fantasticnim s koje god strane gledamo.

  7. dollybel kaže:

    napisala sam ti mail sa odgovorima

  8. tanjatg kaže:

    Najviše mi se, od svih razloga koje si navela, sviđa onaj koji ide u prilog borbi protiv sveprisutnog stresa. Još jedan razlog bih dodala, mada provejava kroz ceo tvoj tekst: ovo je i korisno ali i igra!, a ko se igra, ume i da živi!

  9. II 4S Aopmrdd kaže:

    lovely things~ love cats very much!

  10. nena3110 kaže:

    Savršen tekst, savršen tutorijal, volim sve što je kreativno.
    Uvek glasam za reciklažu, ne samo garderobe, sve se može reciklirati i napraviti nešto novo i lepo, upotrebljivo.
    Pisaću o tome.
    Tebi, čestitke od sveg srca 🙂

    • tatjanamb kaže:

      Draga Neno, dobro mi dosla, a veliko mi je zadovoljstvo sto veceras posetih tvoj blog :OK:.

      Ostavila sam ti 2 komentara, koja su, zbog nedefinisanog problema, zavrsila u tvojoj virtuelnoj kanti za otpatke pa je, molim te, proveri :).

      • nena3110 kaže:

        Ostavila si tri komentara, jedan na „Najlepši radovi“ 29.12.2012., jedan na „Nastavak izložbe“, 15.01.2013 i jedan na „Prijatno veče uz muziku“, istog dana i odgovorila sam ti na komentare.
        Hvala što komentarišeš.
        Tebe posebno uvažavam 🙂

      • tatjanamb kaže:

        Jeste, 3. komentar sam naknadno dodala :D. Mozda ima i cetvrti – u tvojoj rubrici „o meni“, pogledaj molim te.

        Meni je posebno drago sto se nadjosmo jer nije lako pronaci ono sto nam se dopada u blogosferi koja je velika <3.

      • tatjanamb kaže:

        Neno, ma nesto smo se nas dve zbunile :D. Ostavila sam ti komentare na potpuno druge tekstove od onih koje si navela. Komentarisala sam rubriku „o meni“ (1), zatim tekst „Kugla“ (2), „Volite li duhovnu muziku ?“ (3) i „Poklon, ali kakav… “ (4). Baci oko u virtuelnu kantu, jos jedared, ne bilo ti zapovedjeno :D.

  11. nena3110 kaže:

    Nema komentara, Tanja, lajkovala si i to je dovoljno. Malo sam i napisala o sebi 🙂

    • tatjanamb kaže:

      Neno, ali napisala sam komentare u rubrikama koje sam ti navela. Njih mozes pronaci samo u virtuelnoj kanti za smece, ukoliko je nisi ispraznila. Taj problem imam sa svim novim blogovima na koje ostavljam prvi komentar… Ne mogu da verujem da se sad ne zadrzavaju ni u kanti, sta se sad pa desava… 😯

    • tatjanamb kaže:

      „Draga Neno, Samo da te pozdravim i da izrazim zadovoljstvo sto smo se pronasle:).“

      Evo, upravo sam ostavila komentar (iznad) na tvoj tekst „O MENI“ koji nije ostao na stranici. Molim te, potrazi me u virtuelnoj kanti za smece (duboko verujem da sam tamo zavrsila, sudeci po iskustvu :D) te me izvadi odatle jer nema svrhe da samo svracam na blog kada volim da aktivno ucestvujem u diskusiji.

      Ako, mozda, nisi sigurna kako treba da proveris greskom bacenu postu u nezeljenu – kazi, objasnicu ti :). Kad pronadjes komentar i postavis ga, javi mi da nastavim dalje da posecujem blog i komentarisem.

      Puno te pozdravljam :).

  12. nena3110 kaže:

    Hvala Tanja!
    Ništa ja nisam bacala u neželjenu poštu ni namerno ni greškom, kad otvorim komentare, otpad je prazan, našla sam samo još jedan tvoj komentar, u neželjenim, i vratila ga, ovaj koji citiraš.
    Žao mi je 🙂
    Meni je svaki komentar drag, i tako ih je malo 😦
    Želim ti sve najbolje.

Ostavite odgovor

