SKRAĆENICE U VIRTUELNOM SVETU / ABBREVIATIONS IN THE VIRTUAL WORLD

Abbreviations used when writing messages on a mobile phone, in chatting  .. and personal view about that.

_____________________________

Volite li kompjutere ? A internet ? Chat – ovanje ? Koliko su Vam bliski mobilni telefoni i sms poruke ?  

Računarstvo je jedna od oblasti koja me zanima. Internet, na koji gledam kao na produženu ruku pomenutog, takodje. Kada je chat–ovanje u pitanju, pa…nisam neki poseban fan istog. Izuzetak je kada to činim sa ljudima koje volim, a koji su daleko, sa onima koji deluju vredni upoznavanja, a ne mogu ih tako lako lično upoznati (ili je potrebno predupoznavanje), a prihvatljivo mi je i chat–ovanje u trenutcima kada se na vezi nađem sa nekim sa kim treba porazgovarati, a ukazala se prilika da to ne mora biti preko telefona jer smo, u datom momentu, oboje na chat–u. 

Ima onih koji su vrlo „škrti“ pri utrošku reči kroz sms-ove, chat…, ali ima i onih koji kao da pišu novo izdanje „Rata i mira“. U koju god kategoriju da spadamo (a verovatno ima i korisnika koji su negde na pola puta izmedju navedenih krajnosti), „kuckanje“ poruka, stalno praćenje pristiglih informacija, odgovaranja na iste iziskuje prilično truda (obično je osnovni red odgovoriti pošiljaocu poruke makar u kratkom obliku, osim ako se ne radi o nekome ko preteruje u ovom vidu komunikacije). 

Da li je pravi smisao utroška nečijeg vremena provodjenje brojnih sati u komunikaciji mobilnim telefonom, internetom ili treba povući neku granicu i izvršiti drugačiju raspodelu tudjeg i svog vremena ? Mislim da je pitanje svakako zanimljivo i možda se njime pozabavim nekom narednom prilikom. U ovom tekstu obratiću pažnju na neke od skraćenica koje se upotrebljavaju u okviru savremenih komunikacija. Mogu nam značiti pri skraćivanju vremena pisanja poruka, a da pri tom kažemo sve što je neophodno. 

Evo nekih primera: * AE/AJ – hajde; * BRB – be right back (odmah se vraćam, prevod sa engleskog); * BZVZ – bez veze; * ĆĆ – ćao, ćao; * ČJMS – čujemo se; * CMK – cmok (prefiram izraz „ljubim te“ ili „poljubac“ jer mi ovo „cmok“ deluje malo izveštačeno); * ĐA – sviđa; DNS – danas; * MSM – mislim; * NNČ – nema na čemu; * NZM – ne znam; * O5 – opet; * OZB – ozbiljno; * TTK – to ti kažem; * VTP – volim te puno; * ZZ – pozdrav pri odlasku; * ZZM, – zezam… i td. 

Da li ćemo se rešiti da upotrebljavamo skraćenice ili ne, ostaje da razmislimo. Mislim da bi se uz navedene reči mogli osmisliti brojni praktični kratki izrazi koji bi omogućili skraćivanje određenih razgovora. Ne zbog toga što toliko čeznemo da sagovorniku „vidimo leđa“ već zato što se „ušteđeno“ vreme može još bolje (uživo) iskoristiti  sa dragim ljudima ili u aktivnostima koje volimo.

Tekst & Written by: Tatjana Milic Babic 
Ovaj unos je objavljen pod HOBI KAO UŽIVANJE / Hobby as enjoyment, KOLUMNA / COLUMN, ZANIMLJIVOSTI / INTERESTING i označen sa , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

24 reagovanja na SKRAĆENICE U VIRTUELNOM SVETU / ABBREVIATIONS IN THE VIRTUAL WORLD

  1. Charolija kaže:

    Najdraža skraćenica mi je „jbga.“ 🙂 Mislim da je skraćenicama dosta doprineo i Twitter, gde u samo 140 karaktera treba nešto „pametno“ da se kaže.

    • tatjanamb kaže:

      Zaboravih na tu (korisnu) skracenicu, a i sama je koristim :D. Sigurno je Twitter potpomogao, a da budemo iskreni, nije ih lose znati jer i kad pisemo sms-ove, svaka stranica sms-a jedne poruke posebno se naplacuje. Odnosno ako jedan sms ima 3 strane bice naplacen u vrednosti 3 poruke. Kada saljemo sms u okviru zemlje u kojoj zivimo to jos i nije tako strasno, ali kada saljemo vise stranica van zemlje, a svaka strana nosi cenu jedne poruke…s’kupi se, bolan, s’kupi… 😀

    • tatjanamb kaže:

      Mislim da sam sve sa komentarem (O FB svaleraciji) upala u virtuelnu kantu za djubre na tvom blogu. Pa…vadi me, sestro slatka :D.

  2. Charolija kaže:

    Sad ću to da rešim. Ne znam šta se desilo. I da u pravu si za poruke i inostranstvo, oderu ti kožu s sleđa.

    • tatjanamb kaže:

      Problem sa cestim boravcima u virtuelnom kontejneru imam vec odavno :roll:. Snalazim se tako sto vas animiram, kad skrenem sa puta, na sve raspolozive nacine :D.

  3. Charolija kaže:

    Rešeno. 😉

  4. Wojciech kaže:

    Odličan post Tanja.
    Treba naći meru u svemu.
    Pozdrav! 🙂

  5. Bojim se da ove skraćenica neću „pohvatati“ još neko vrijeme 🙂

    • tatjanamb kaže:

      Hoces, hoces… 😀 Jos sam izbacila neke koje su mi delovale nebulozno. A mozes smisliti i nove, bar ja tako radim, mada mi se poruke ne skracuju. Jos uvek sam kandidat za pisanje „Rata i mira“ :D.

  6. tanjatg kaže:

    Skraćenice i nekako, ali da odrasli, obrazovani ljudi pišu po društvenim mrežama isključivo malim slovima, ne koristeći nikakvu ili skoro nikakvu interpunkciju, e za to stvarno nemam stomak. Pogotovo ako je taj neko završio književnost i slično ili ako radi u prosveti. Da li je D. Radović rekao, parafraziram, kako nema ničeg smešnijeg nego kad matorac hoće da bude u trendu? Kakogod, degutantno je. Skraćenice podržavam samo u SMS-ovima.

    • tatjanamb kaže:

      Ovo sa malim slovima, nedostatkom tacaka, zareza i ostalog i meni smeta. Objasnili su mi da je to zato da se ne bi gubilo vreme (ja sam procenila da je to nepismenost pa mi strucnjaci objasnise da nije :roll:). Kako god, smeta. Skracenice su mi ok, ali uz vodjenje racuna koje izraze upotrebljavamo u skladu sa godinama. Kad mi neko u poodmaklim godinama napise „kiss“, „cmok“, „cool“, „pozz“ i sl prihvatim i ne reagujem ruzno, ali mi bas i ne ide… 😀 Smesno je bas po svaku cenu biti „u trendu“, a ni nema potrebe preterivati :D. I ovo moze s merom.

  7. noviinternet kaže:

    To da uobičajene stvari postaju „normalne“ jeste uobičajeno, ali ja mislim da nije normalno! To su sve zamene teza – a suština je u parama. Jedan delić te suštine je u činjenici da se SMS poruke naplaćuju i po dužini i to su sve skuplje i skuplje ili se naivno upecate u neki „tarifni profil“, pa zapravo platite preko mere, ali imate utisak da baš i niste mnogo platili. I zato za sve te koji nam čine to što čine imam jednu (savremenu) poruku-skraćenicu: CD – Crkli Dabogda!

    • tatjanamb kaže:

      Mnogo toga se vrti bas oko novca. Prilicno vodim racuna o tarifnim paketima, tj. da se ne zalecem i dobro promislim pre nego sto se „zalepim“ za neki koji izgleda povoljno. Za sad, mislim da solidno procenim i da ne trosim previse ali umem da preteram u koriscenju sms poruka da me nekad glava zaboli od te rabote (polozaj, kuckanje…). Malo vise kontrole u koriscenju ce mi dobro doci, ali moze i to da se izvede.

      • noviinternet kaže:

        Ja npr. volim da imam č.đ,š… ali to onda poskupljuje poruke, tj. manje slova za iste pare 😦

      • tatjanamb kaže:

        Jeste. Ukapirala sam to u nekom momentu pisanja sms-ova i krenula da „gutam“ te kvacice k’o plovka, da mi ne bi skidali kozu u kaisevima … 😀 E, sad, posto tih kvacica inace nema ako koristim tzv. englesku tastaturu (sto cesto cinim), prezivljavam nekako, ali to jeste bezobrazluk operatera koji kosta: ili nam uzmu vise novca jer poruka ispadne (ne realno) duza, ili nas primoraju da izbegavamo sva slova…

  8. dudaelixir kaže:

    Ne volim skraćenice, pa me zato i nervira kuckanje poruka. Mogu po nekad da skratim po koju reč ali ne onako, kako si ti navela. Od onoga sa kim se dopisujem, zavisi da li ću reći: ljubim te, cmok, cmokić ili kiss! 😀

    • tatjanamb kaže:

      Svesno skracujem ono sto mogu i sto mislim da se moze razumeti skracivanjem. Nisam bas u skladu sa gore navedenim, ali se snadjem. A poruke su mi, uglavnom, tako duge da bi mi Tolstoj pozavideo na pisanju Rata i mira u sms obliku :D. A pozdrav onima koje volim je: poljubac, ljubim te ili voli te…. Nisam fan kissica, cmokica i ostalog :D.

  9. nena3110 kaže:

    Dobar ti je ovaj predlog.
    Da i mi njima malo doskočimo.
    Naravno da se sve vrti oko novca, i farma i veliki brat…
    Novac nam je potreban za dostojanstven život. Nekome je to pun frižider, nekome jahta i deset vila i stanova, auto od tričavih 100 hiljada evrića….različiti smo.
    Moje poruke su uglavnom kratke, a još uvek koristim stari dobri „fiksni“ telefon.

Ostavite odgovor

