Nije teško biti fin…ili ipak jeste… ? / It is not hard to be nice … or I’m wrong ?

Do we have a culture of behavior ? What do you think ?

______________________________

Nedavno sam gledala (i slušala) Mirjanu Bobić Mojsilović u jednoj od televizijskih emisija. Nisam imala to zadovoljstvo da je upoznam lično te se moje poznavanje pomenute dame svodi samo na indirektni utisak, a taj utisak, tačan ili ne, vrlo je pozitivan. Počev od pročitanih knjiga čiji je autor do intervjua i odgledanih televizijskih emisija u kojima je bila voditelj/gost.

Zašto ovo pišem ? U poslednjoj emisiji u kojoj sam je gledala saznala sam da je serijal pod nazivom „Nije teško biti fin“ bio upravo njena ideja, iz vremena kada je bila urednica Kulturno – zabavnog programa RTS-a. Kroz interesantno osmišljene kratke emisije, uz poznate ličnosti kao učesnike, imali smo prilike da korisno provedemo par minuta nekoliko puta dnevno gledajući vrlo obične stvari, ali od nekih ljudi i po više svetlosnih godina daleko.

U međuvremenu pročitah da je bilo dosta gledalaca serijala „Nije teško biti fin“ koji su sa neodobravanjem reagovali na epizode smatrajući ih ponižavajućim jer nama takve lekcije, kao, ne trebaju. Kulturni smo, lepo vaspitani, odlično se ponašamo prema komšijama, kolegama, u gradskom prevozu, na ulici… Ako nastavim ovako mislim da ću i samu sebe ubediti u takvo nešto.

„Češljajući“ internet u potrazi za bar nekom od emisija serijala „Nije teško biti fin“, ostadoh praznih šaka. U prvih nekoliko pregledanih stranica nisam uspela naći ni jednu epizodu, ali sam pronašla priloge pod nazivom „Teško je biti fin“, „Nije lako biti fin“… Da li to svemir nešto pokušava da poruči ili mi se samo čini ? 

Written by: Tatjana Milic Babic
Video: YOUTUBE service
Ovaj unos je objavljen pod KOLUMNA / COLUMN i označen sa , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

28 reagovanja na Nije teško biti fin…ili ipak jeste… ? / It is not hard to be nice … or I’m wrong ?

  1. LaBiLnA kaže:

    Ma gde nije teško… 🙂

    • tatjanamb kaže:

      😆 Mile legenda 😀 . Apsolutno ga razumem jer se i sama zabrinem kad naidjem na (bar tako deluje) pristojne ljude. Bas skoro sam imala susret „III vrste“ … 😀

  2. horheakimov kaže:

    Nije teško biti Haklberi Fin.

    • tatjanamb kaže:

      Nije. „Nije zeleo da bude civilizovan“, a iz ove pozicije mogu da shvatim stav Tvenovog junaka. „Civilizacija“ u kojoj zivimo nije bas uvek mesto koje je lako nazvati domom ako ga prethodno ne oplemenimo uz mnogo truda koji ne garantuje uspeh. Pozdrav Horhe :D.

  3. Wojciech kaže:

    • tatjanamb kaže:

      Nisam uspela kod kuce pogledati video (spor racunar, internet..) ali cu to sutra uciniti. Taman sam se sad podsetila da imam neodgledan video. Pozdrav Wojciech 😀 .

  4. Rada72 kaže:

    Sećam se tog serijala „Nije teško biti fin“.Delim tvoje mišljenje kada je Mirjana Bobić Mojsilović u pitanju.:)

    • tatjanamb kaže:

      Bas su mi se dopadala epizode i rado sam ih gledala. Do skoro pojma nisam imala da je bilo i onih koji su na serijal gledali negativno. Pretpostavljam da su se pronalazili u istom, ali ne na pohvalan nacin, ne znam sta bi drugo bilo u pitanju.

      Drago mi je da slicno mislimo po pitanju MBM 😀 . Nekoliko njenih knjiga sam procitala (prvu potpuno slucajno) i mislim da sam od tada definitivno pocela da je posmatram na poseban nacin. Preporucujem njene knjige, ukoliko mozda vec nisi citala <3.

      • Rada72 kaže:

        Čitala sam neke njene knjige, ne sve..moram da ih kupim, jer ih nema u biblioteci. Odličan je pisac i kolumnista, i umetnik..

      • tatjanamb kaže:

        I ja vecinu jos nisam procitala. Jednu sam pozajmila, dve dobila, a neku od narednih cu verovatno kupiti jer mi se cini da cu propustiti uzivanje u ostatku neprocitanih knjiga ako to ne ucinim. Ne znam cene ali se nadam da su prihvatljive.

  5. oblogovan kaže:

    Ne, zaista ovo nije za zezanje… Delim mišljenje u vezi MBM. A zašto baš toga nema na netu…? Pa, možda zato što teorija zavere nije više samo teorija, pretvorila se u praksu…

    • tatjanamb kaže:

      I meni je bilo neshvatljivo da niti jednu epizodu nisam uspela naci. Da li su u pitanju autorska prava ? Cak i da jesu bar segmenti su se mogli ostaviti, ali nisam sigurna da je to u pitanju. MBM ima svoj sajt, pa ako su autorska prava njena, tamo se mogu postaviti video klipovi. Eto, postavicu joj to pitanje kroz kontakt formu ili mejl, zavisi sta ima u ponudi i sacekacu odgovor.

      Teorija zavere ? Hm.. Pokusavam da ne budem paranoicna a … mozda bih trebala. Daleko od toga da mislim da smo svi nekulturni ili da sam bezgresna i vaspitana kao na dvoru da sam rasla. I bas zbog toga svako (pa i ja) u tim epizodama bi verovatno nesto mogao naci.

  6. prgavilutak kaže:

    Hm… Stvarno, zasto BAS TOGA nema? … propaganda nekulture… Rekla bih da se secam, kao kroz maglu, tih serija. Volim da procitam njenu kolumnu nedeljom u „Novostima“. Ima taj kriticko-analiticki pogled na svakodnevne vesti- senzacije koji mi se dopada. Deluje kao zdrav i kulturan razum iz tih redova. Knjige nisam citala, no ko zna, mozda jednom, kad zavrsim konacno sa citanjem za ispit. 🙂
    *Okoristicu se prilikom da se izvinim, nije me bilo zbog obaveza, pa tako nisam ni imala vremena da odgovorim na tvoj poziv za igru blogera.
    Pozdravljam te, svako dobro. 🙂

    • tatjanamb kaže:

      Cao @ Prgavice 😀 . Sve je ok, nadam se da ispiti idu kako si zamislila :OK:.

      Slabo citam novine, ali posto si mi sad rekla gde ima kolumnu, pocecu da pratim njene tekstove. Nadam se da joj kolumna izlazi i u internet izdanju.

      Kad vec pominjes citanje knjiga i ispita, „gutala“ sam knjige do pocetka studija. Bez preterivanja. Znala sam da ih citam kraj prozora uz osvetljenje ulicne lampe (izbegavala sam sobno osvetljenje da ne probudim nekog). Onda je nastupila stagnacija citanja svega osim strucne literature. Vise godina unazad sam se ponovo vratila knjigama i to mi je jedno od velikih zadovoljstava :OK:. Mozda ces se i ti posvetiti knjigama kada za njih budes imala vise vremena.

      • prgavilutak kaže:

        Idu, hvala Bogu. 🙂 Svetsku knjizevnost sam polozila, jos „samo“ nas XX vek. 😀 Sad ti je, verujem, jasnije zasto bas ne stizem da ispratim tzv. popularnu literaturu (mislim da MBM spada tu, ako se ne varam) Novine citam jednom nedeljno, nedeljom, koliko da budem u toku sa desavanjima generalno, bilo kulturnim, bilo drustvenim, politickim etc.
        Mada, uvek se trudim da imam nesto „sa strane“ za citanje. Sad, eto, pred spavanje obicno, cituckam „Svet po Klarksonu i jos nesto…“ (Dzeremi Klarkson, autor i voditelj emisije Top Gear) Izuzetno je duhovit, domisljat, slatko se ismejem, pravo da ti kazem, i opustim. Kad/ako budes naletela na njegove knjige (ima prvi i drugi deo ovog naslova) toplo preporucujem. 🙂

    • tatjanamb kaže:

      @ Prgavice, napisi mi naziv svog bloga posto te ne mogu naci preko nadimka kraj komentara. Hvala unapred 😀 .

      • prgavilutak kaže:

        prgavillutak.wordpress.com 🙂
        * Treba da je to. 😉 Nema na cem, pozdrav!

  7. Pošto sam imala priliku da Mirjanu Bobić upoznam, mogu da kažem da je zaista prijatan sagovornik. Zanimljivo priča. Nekada je bila i dobar novinar. Kao pisac je nešto slabija..

    • tatjanamb kaže:

      Imala si jedno iskustvo na kojem skoro da bih mogla da ti pozavidim da sam tak’a 😀 . Ali nisam vec mi je drago da si je imala priliku upoznati jer nam mozes preneti svoj utisak koji ce svakako znaciti, a i dobila si jednu novu dimenziju u mojim ocima OK: 😀 .

      Tri knjige njene sam procitala i zaista su mi se veoma dopale. Verovatno zato sto su zivotne i u svakoj sam uspela da pronadjem i delove svog zivota, a to mi je onda knjigu i autora ucinilo blizim. Naravno, sve sto kazem treba prvenstveno gledati kroz prizmu ukusa koji su definitivno razliciti. Ono sto se meni dopada, ne mora i nekom drugom i obratno :OK: 😀 .

  8. cy3a kaže:

    „U međuvremenu pročitah da je bilo dosta gledalaca serijala „Nije teško biti fin“ koji su sa neodobravanjem reagovali na epizode smatrajući ih ponižavajućim jer nama takve lekcije, kao, ne trebaju. Kulturni smo, lepo vaspitani, odlično se ponašamo prema komšijama, kolegama, u gradskom prevozu, na ulici… Ako nastavim ovako mislim da ću i samu sebe ubediti u takvo nešto.“ – итекако нам требају. Свима. Чак и они заиста лепо васпитани знају некад да погреше, из овог или оног разлога. Али, можда баш због таквог става наше јавности и нема тих епизода на интернету.

    • tatjanamb kaže:

      Pozdrav @ Suzo 😀 . Naravno da ovakve emisije mogu svakome da koriste koliko god da je kulturan. Tekst koji ste citirali je napisan u ironicnoj formi, pretpostavljam da ste to primetili. Dobro dosli ovde i toplo Vas pozdravljam 😀 .

      • cy3a kaže:

        Зато га и цитирах, што је у ироничној форми 🙂

  9. dudaelixir kaže:

    I meni se ona dopada. No, kada je reč o finoći, to isključivo dolazi iz familije. Nisam ništa novo rekla, ali nije loše spomenuti.
    Gledala sam te emisije i sigurna sam da su bile od velike pomoći. A zašto nisi pronašla ni jednu, pa sigurno zato što su neki tamo bili jako „fini“ pa ih slučajno obrisali.

  10. Najteže je biti fin.. A M.B,M
    olsilović nisam pratila do sad. Obratiću pažnju 🙂

  11. agroekonomija kaže:

    Hvala, Tatjana. Želim Vam zdravlje, ljubav i sve ostalo što sami sebi želite!

  12. agroekonomija kaže:

    Ovaj gore komentar mi je zalutao, ali Vi znate da je dobro došao ma gde ga ja udenula – važno je da su Vam upućene iskrene želje.

  13. nena3110 kaže:

    Sećam se tog serijala, meni je bio simpatičan. Valjda sebe nisam prepoznavala u tim pričicama, verovatno su se ljutili oni koji su se videli kao u ogledalu.
    Zaista se trudim da budem ljubazna i lepo vaspitana, ali kakvi su ljudi, to je sve teže.
    Na ulici, u autobusu sve neka namrgođena lica, komšije jedva odgovore ili uopšte ne odgovore na jasan i dovoljno glasan pozdrav, na hvala ne odgovaraju, a sami ne koriste tu reč.
    I sve mislim, koliko bi nam život bio lepši kad bi svako uradio po zrnce onoga što može, pridržao nekom vrata, osmehnuo se, zahvalio na usluzi prodavačici i slično. Valjda je i zato u nekom zamršenom lancu kriva država i političari.

Ostavite odgovor

