KAD JE DŽABE… / WHEN IT IS FREE…

Do we read a lot or we just like when something is free ?

________________________________________

Već nekoliko nedelja unazad uz jedne dnevne novine, vikendom, u paketu dolaze i poklon – knjige poznatih pisaca ruske književnosti (više su to knjižice nego knjige, no dobro, „poklonu se u zube ne gleda“). Samo jednom sam imala sreću da dođem do primerka novina sa knjigom. Najčešće zateknem samo novine. To mi je nametnulo nekoliko pitanja:

* Da li se u zemlji Srbiji mnogo čita te se ove knjižice velikom brzinom razgrabe u predčitalačkom žaru ?

* Da li se novine štampaju u većem tiražu od knjiga, pa postoji  raskorak izmedju količine novina i knjiga ?

* Neko sam ko voli, kupuje i čita knjige. Gde se to „kriju“ slični meni ostalim danima, jer subotom, izgleda, izmile iz svojih skrovišta i pokupuju tiraž od nekih 165.000 primeraka knjižica ?

* Da li smo zaista toliko načitana nacija, veliki ljubitelji dobre knjige ili je u pitanju ona narodna: „Kad je džabe i Bogu je drago“… ?

Tekst / Written by: Tatjana Milić Babić
Ovaj unos je objavljen pod KOLUMNA / COLUMN i označen sa , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

16 reagovanja na KAD JE DŽABE… / WHEN IT IS FREE…

  1. horheakimov kaže:

    Kada je džabe može i vazduh… Kladim se da će ionako loši (i po izboru i po završnoj obradi) Gogolj, Čehov i bratija, ovaj put, završiti u šporetu, jbg, kada ih nema u kukovima kao Ime ruže, tri komada i eto postolja za saksiju sa filadendronom (video svojim očima).

    • tatjanamb kaže:

      Slicno mislimo. Jeste da su mogli malo vise da se potrude oko knjiga (i oko izgleda i oko izbora prica), ali onda verovatno ne bi kostalo svega 40,oo din (ljubiteljima knjige ne bi smetalo, naprotiv). Ovako ce, verovatno, vecina primeraka zavrsiti na pogresnom mestu, ali je vazno da je sto vise novina kupljeno…

  2. Wojciech kaže:

    Treba samo reći prodacu ili prodavačici na kiosku da vam ostavi primerak.
    Uglavnom postoji spisak onih koji su unapred rezervisali…
    Onda knjigu i novinu možete uzeti i uveče.

    • tatjanamb kaže:

      Nisam htela da gnjavim jednu finu, stariju zenicu da mi odvaja knjige i novine sa strane. Na kraju ispada da sam trebala to da uradim 🙂 .

  3. Negoslava kaže:

    Znam ljude koji po utvrđenom rasporedu slušaju i gledaju emisije u kojima se dele knjige i redovno ih dobijaju, javljajući se. Tako rešavaju problem kupovine poklona, ne muče se oni da ih čitaju.
    Pa, ko velim…

    • tatjanamb kaže:

      Kada si ovo napisala malo si me i nasmejala 😀 . Jedna sam od onih koja je, tokom par emisija prosle godine, uspela da osvoji nekoliko knjiga (nagradna igra). Razlog: izistinska ljubav prema knjigama i citanju, a nagradna pitanja su imala veze sa vestinom pisanja (dodatni izazov). Od „osvojenih“ knjiga poklonila sam ukupno njih 0 😀 . Pozajmljujem ali odabranima (da mi ne uniste voljene knjige 😀 ).

  4. LaBiLnA kaže:

    Meni služe da podmetnem ispod nogare stola, veš mašine da ne skače kad uključim centrifugu… vidiš ovo za filadendron je odlična ideja!

  5. aprilia29 kaže:

    Slažem se sa Negoslavom, poznajem i ja neke koji redovno prate gdje se šta dijeli od poklona (ne mora biti samo knjiga :)) pa gledaju kako da ih ugrabe što prije.
    A što se tiče načitanosti nacije, to je već druga priča.

Ostavite odgovor

