Jagode i paradajz / Strawberries and tomatoes

Juče je, sudeći po dojavi sa lica mesta,  kilogram paradajza u Ma*i prodavnicama koštao 90,oo din. Na pijacama se cena pomidora kreće i do 160,oo / 200,oo din (možda ima i skupljih varijanti) što nije zanemarljivo, a tu je i činjenica da u prodavnici mogu da odaberem plodove koje želim, izmerim ih, tačnu cenu dobijem na samolepljivoj etiketi koju zalepim na kesu i – platim kupljeno.

S druge strane, ako smo pogledali dokumentarac koji se već više godina unazad može naći na internetu (“The truth about your food” / “Istina o hrani”), a skoro je bio i na jednom od televizijskih programa, onda imamo informaciju šta, najverovatnije, kupujemo u velikim marketima, koje kvalitete su artikli, da li su GMO ili ne i kakve mogu biti posledice tih modifikacija, ima li monopola nad prividnim izobiljem hrane i td, i td.

Daleko od toga da sam pristalica teorija zavere ali ako  malo ozbiljnije zagrebemo po bilo kojoj temi koja nas zanima, možemo naići na informaciju (ili sami zaključiti) da čak i najveće legende, misterije…imaju zdravu osnovu: ni iz čega teško može da nastane nešto.

Ukoliko želimo da više kupujemo na tzv. zelenoj pijaci, postoji šansa da nas (što se meni desilo prošle nedelje) – prevare u kvalitetu prodate robe. Dok su vam ruke pune torbi i kesa, dok preturate po stvarima tražeći novčanik, istovremeno pazeći da vas neko ne orobi, ispustite prodavca iz vida, a očigledno se svi oni ne mogu pohvaliti poštenjem. Uz to ide i činjenica da ni za robu sa pijace najčešće ne možemo biti sigurni koliko je zdrava, kvalitetna, u kakvim je uslovima gajena, iz kakvog semena i sl.

I, šta nam preostaje ? Šanse da ćemo osmisliti način da se hranimo 100% zdravo mislim da su, praktično, ravne nuli. Eventualno možemo pronaći što bolji način kupovine i konzumiranja hrane, a sve to u skladu sa okolnostima u kojima živimo.

U svakom slučaju, juče sam odustala od traženja prodavnice iz prvog pasusa jer mi se nije isplatilo da trošim vreme i snagu na kruženje gradom u potrazi za paradajzom i pored prilične razlike u ceni (mada nekome ni 90,oo din/kg nije malo). Odlučila sam da prvo pojedem jagode koje sam kupila, koje takođe mogu da posluže kao “salata” u određenim kombinacijama (iako nekome možda čudno zvuči).Uostalom, nema smisla ni gomilati hranu (što zna da mi se desi, priznajem) koja zaslužuje poštovanje (samo od vazduha ili ljubavi ipak nije moguće živeti), a nema ni smisla bacati hranu kada postoji toliko gladnih usta na ovoj planeti.

Predlog za jagode–kao–salatu uz slanu kombinaciju: napravite sendviče od prepečenog ili svežeg hleba u kombinaciji koju volite (ili nešto treće, po sopstvenom izboru) i uz to servirajte jagode (ako su krupnije presecite ih na manje delove). U istu svrhu može da posluži i drugo voće koje vam je na raspolaganju (jabuke, grožđe, banane, mandarine, pomorandže..). Jednostavno je, brzo i ukusno.

Ovaj unos je objavljen pod Crtice iz svakodnevice / Notes from everyday's life, HRANA / FOOD i označen sa , , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

6 reagovanja na Jagode i paradajz / Strawberries and tomatoes

  1. LaBiLnA kaže:

    Jagode se jedu sa šećerom! Tako il’ nikako 🙂

    • tatjanamb kaže:

      I ja ih jedem bas tako kako si napisala (i sve cokcem i pitam ima li jos 😀 ). Kombinaciju voce i slano probala sam pre par god, sasvim slucajno: doruckovala sam, a nedostajala mi je salata. I dopalo mi se ❤ .

  2. nena3110 kaže:

    Hrana je veoma skupa, to je činjenica. Uz to je sve lošijeg kvaliteta.
    Bojim se da nemamo izbora, iako se trudim da gledam proizvođačke deklaracije, za voće i povrće, pa i za meso ih nema. Meso se u velikim količinama uvozi zaleđeno, pa se odleđeno prodaje kao sveže. Za voće i povrće koje je jeftinije u radnjama nego na pijaci, takođe se postavlja pitanje kvaliteta.
    Okreni-obrni, ako ne platiš na mostu, platićeš na ćupriji.

    • tatjanamb kaže:

      Slazem se sa svim sto si napisala. Tesko je, ako ne i nemoguce, biti pametan u celoj situaciji. Cini mi se da jedino mozemo raditi najbolje sto znamo i umemo jer ostalo bas i nije do nas. Pozdrav Neno ❤ 🙂 .

  3. U „mom“ kraju (po poreklu – Južni Banat) sasvim je uobičajeno da se uz slano jelo služi (sladak) kompot kao salata. Čak mi i sada odgovara ta kombinacija iako već poodavno slatke stvari ne mogu (smem ali ne mogu!) da jedem. 😀

    • tatjanamb kaže:

      Znam ponesto o banacanima, ali nisam znala za ovu kombinaciju slatko – slano :). Meni je dugo bila nesto ceme sam prilazila sa sumnjom. Onda sam probala komadice pohovane piletine servirane sa ananasom i – dopalo mi se. Potom je proslo dosta godinica dok nisam dosla u situaciju da pravim dorucak, a nemam salatu. E, od tog momenta voce je postalo i salata, kad zatreba 😀 .

Ostavite odgovor

