Tu negde, tamo i ovamo, može i ne mora… / Not far from here, there and here, may or may not…

Volim leto, al’  da se ne lažemo, što je mnogo – dosta je. Kad krenem da se topim, bukvalno, iznenadim se da nešto uspeva da preostane od mene. No, kad stanem pred ogledalo shvatim da me je još uvek dosta preteklo. Možda i previše ali neću da kukam. Nikad se ne zna za šta je dobro što me, ipak, ima (mada se i dalje nadam i radim na tome da to „imanje“, „pune ruke posla“, znate ono „da je nekadašnja Juga stajala na ovakvim nogama nikad ne bi propala“ – bude još manje izraženo nego što je u momentu pisanja ovih redova).

Jeste, leto je. Visoke temperature se očekuju, možda čak i više nego vreme od pre par nedelja kada je maksimalan broj stepeni u toku dana (napolju) bio svega 14 – 15 C, a bili smo u drugoj polovini juna. Teoretski, imam neku predstavu o tome kako se zvanično meri temperatura: u tzv. meteorološkom zaklonu na visini od 2 m iznad zemlje. Ako me sećanje iole služi, mislim da su ove tropske vrućine bile aktuelne još pre oko 7-10 godina unazad. Iz tog perioda pamtim izjavu jedne prijateljice da je na sopstvenoj terasi, u sred dana, “na Suncu”, izmerila 55 C. Dobro, možda to merenje nije ispratilo sva pravila. No, da li je moguće da temperature zadnjih 10-ak godina i pored svih vrućina koje sve teže podnosimo, nikako ne uspevaju da dohvate 40-i podeljak nego su uvek tu negde. Ili je ipak bilo takvih (zvaničnih) momenata, a da ih nisam primetila ?

Jeste, neko će reći da ne hodamo po onoj terasi od malopre. Drugi će, možda, kazati da su dobro upoznati sa zvaničnom procedurom merenja i da baš tako treba. Prihvatam mišljenje i jednih i drugih i svih ostalih. Isto tako je činjenica da ne boravimo ni u meteorološkoj kućici u kojoj se vrši merenje. A činjenica je i da naš zakon, prema nađenom podatku iz 2013. g.,  ne propisuje maksimalnu spoljnu temperature pri kojoj se prekida rad i proglašava vandredno stanje.

No, zašto li sam vam uopšte pričala o ovome… Što bi rekao gospodin Milan Gutović – svakako ne može da škodi, a ako ne škodi možda nekome i bude od koristi. Ostajte mi zdravo i, po mogućnosti, rashlađeno na nedavno zvanično objavljenih 38 C u gradu Beogradu.

Ovaj unos je objavljen pod Crtice iz svakodnevice / Notes from everyday's life, KOLUMNA / COLUMN i označen sa , , , . Zabeležite stalnu vezu.

8 reagovanja na Tu negde, tamo i ovamo, može i ne mora… / Not far from here, there and here, may or may not…

  1. nena3110 kaže:

    Upravo je tako, cenzurišu i vremensku prognozu.
    Da je vruće, vruće je, ali trpeti se mora.

  2. LaBiLnA kaže:

    Ja volim leto, ne smeta mi temperatura do 33 stepena, ali ovo danas je bilo baš BAŠ preterano 😦

    • tatjanamb kaže:

      Kada bi temperatura bila kao prethodnih dana (do 30 C max) – vrlo bi mi odgovaralo. Al’ uopste me ne pitaju, da ne poverujes… 😐

  3. LaBiLnA kaže:

    Kažu da je neka ekipa sa radio ili TV stanice merila danas temperaturu u centru grada, na suncu, i da je izmereno 46 stepeni.

  4. tanjat kaže:

    Hvala ti, hvala ti, hvala ti što nisi pisala o politici. Payi kad ne smem da uđem na FB od silnih statusa na te teme. Lako ćemo mi sa temperaturama!

    • tatjanamb kaže:

      Ni ja bas nisam ljubitelj politike, iskreno… Jeste da mi se mesa u zivot onoliko (i ne samo meni) ali ako nije neophodno – ne bavim se njome.

Ostavite odgovor

