Jedan sasvim običan dan

Jutros slušam na radiju o nekoj naučnoj studiji koju je radio (kažu) poznati naučnik (zaboravih ime), a u studiji su učestvovali školarci. Tema – rano ustajanje i rezultati (ocene) u školi. Utvrđeno je da se situacija znatno popravila kada je početak nastave pomeren za 10h ujutru i da se slično dešava i sa nama odraslima. Zaključak je bio da bi najbolje bilo da se budimo prirodnim putem, a ne silom, uz pomoć alarma, i da krećemo sa radom od 10h. Slično sam mislila i pre saznanja o pomenutoj studiji. Ne zato što sam extra pametna ili vidovita nego, brate slatki, vidim iz sopstvenog iskustva. Sinoć, kada sam legla, posle 17 – 18 sati aktivno provedenih na nogama (a tako je svaki radni dan već decenijama), praktično sam se u istom položaju probudila 5 – 6 sati kasnije. Ispavana i odmorna al’ za malo. Onda kreće stampedo od obaveza. Neke su stare, neke friške (šta ću, nekome se zalomi uživanje, nekom posao), a duša umorna kao da joj je par stotina leta upisano u krštenicu.  

Za dobro jutro

Kada smo već kod jutra, jedna od mojih uobičajenih aktivnosti je i jutarnja gimnastika. Ne znam da li je praktikujete i koliko, a svakako bih je preporučila. Znam, vreme i skoro neizbežna svakodnevna jurnjava znaju da budu gadan problem ali malo vežbe zaista ume da popravi situaciju. Poboljša se cirkulacija, koncentracija, raspoloženje, razgibamo se. Realno, ne postajemo mlađi s godinama i mislim da je većini teško održati gipkost zglobova, pokretljivost kičme, bistru glavu, pozitivne misle…bez (i) fizičke aktivnosti. Istu možemo prilagoditi afinitetima, vremenu, interesovanju, godinama, zdravstvenom stanju. Varijante su razne i neću ih sada sve pominjati (pišem isključivo na osnovu sopstvenog iskustva) već ću se zadržati na gimnastici, uslovno rečeno.

Photo by Pixabay on Pexels.com

Ako ne znate šta bi to odgovaralo baš vama, na raspolaganju, za početak, imate brojne video klipove na YTu. Drugo, oslušnite svoje telo i srce, šta vam to oni poručuju. Zatim, uvek možete, ukoliko baš nemate nikakvu ideju ili iskustvo (ili želite da proširite vidike), upisati neku rekreaciju na mesec dana ili par meseci, dok ne naučite dovoljno za samostalno vežbanje kod kuće. Upravo to sam, svojevremeno, probala sa jogom (u dva navrata) što mi je pomoglo da steknem uvid kako izgleda vežbati navedeno, šta se tu sve radi, šta mi prija, šta ne godi…,a lako se pamte vežbe (ukoliko je čovek zainteresovan).

Šta, kako, koliko…

Kod izbora je pomoglo i to što sam se godinama aktivno bavila sportom, kasnije raznim rekreacijama, zatim korektivnom gimnastikom (iz zdravstvenih razloga)  te sam naučeno kombinovala na načine koji su mi odgovarali (deo sam osmišljavala i sama vođena logikom i iskustvom). Na pr. svaki dan drugačija serija vežbi ili različita kombinovanja ranije stečenog znanja. I zaista se, posle nekog vremena osećaju i vide promene (tu ne mislim na brze i drastične izmene telesne figure već na pokretljivost, osećaj prijatnosti, smanjenje ili čak uklanjanje određenih zdravstvenih tegoba i sl).

Dužinu vežbanja određujem prema raspoloživom vremenu. Nekada će to biti sat vremena, a nekada 15 minuta jer za više, jednostavno, nema mogućnosti u datom momentu zbog obaveza “za vratom”. Meni gimnastika najviše odgovara u jutarnjim časovima tj nakon ustajanja (mada sam praktikovala i popodnevne/večernje varijante), ali ima i onih kojima je drugačije radno vreme ili bioritam te im za vežbanje više paše neka druga satnica. U svakom slučaju, koji god period da odaberete, učinićete dobro delo za svoj duh i telo.

Dok vežbate, dužinu trajanja možete kontrolisati pogledom na sat (na ruci, komodi, polici…) ali možete i na YTu naći odgovarajući muzički video klip u trajanju koje vam odgovara i u muzičkom žanru koji vam prija tokom vežbanja. Na taj način ćete em uživati vežbajući uz muziku, em će kraj numere označiti minutažu koju ste planirali da odvojite za svoje gimnasticiranje. Meni najviše odgovaraju instrumentali, obično one note koje su namenjene za relakasciju, meditaciju, oslobađanje od stresa (jedan od takvih video klipova nalazi se iznad).

Dodatna pomoć pri izboru

Ako se odlučite za samostalno vežbanje, jedna od mogućnosti prikupljanja informacija o tome šta biste mogli praktikovati, kako, zatim odabir vežbi i sl, je i kupovina određene literature odn. pozajmica iz biblioteke, od prijatelja, pretraga interneta u potrazi za odgovarajućim knjigama u pdf formatu i td. U svakom slučaju, za šta god da se odlučite slušajte svoje telo, pitajte iskusnije od sebe, ako treba posavetujte se i sa odgovarajućim lekarem i prilagodite sebi vežbanje najbolje moguće. Umerenost, upornost, redovnost, doslednost…daće sasvim zadovoljavajuće rezultate.

Bgd, 22 – 24.02.2019.

Tekst: Tatjana MB

Video klipovi: You Tube

Advertisements
This entry was posted in SVAKODNEVICA / EVERYDAY'S LIFE, ZDRVLJE I SPORT / HEALTH & SPORT and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Jedan sasvim običan dan

  1. herrmomonews says:

    Preporuka je vise od odlicna. Hvala.

    • tatjanamb says:

      Hvala Tebi i na poseti i na komentaru 💕🙂.
      Vodila sam raĉuna da sve bude napisano što pitkije, dovoljno konkretno, ni prekratko ni predugo i zaista onako kako jeste. Preporuke iz liĉnog iskustva🙂.

  2. TetkaSaveta says:

    Mali doprinos za nas lenje koje se teško kanimo za vežbe ili nas zviznuo život pa ne znamo kako početi. Za početak su dovoljne vežbe zagrevanja koje smo imali na častovima fizičkog, traju jako kratko. Obavezno počnite od glave i razmrdajte vratni deo, rameni pojas i tako dalje. Da samo uradimo ovo bićemo bez glavobolja, ukočenosti i krv će nesmetano da ide ka mozgu i td.
    PS. Ovo redovno preporučujem klijentima, i oni koji su me poslušali pohvalili su se da više nemaju glavobolje, jest da ja imam manje posla ali bitno je da su ljudi zdravi 🙂

    • tatjanamb says:

      Sve što si predloźila je odliĉno 👌. Otprilike sam takve vežbe svojevremeno imala pre svakog treninga (basket) i to mi je jedna od varijanti jutarnjeg vežbanja.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s