Jedan sasvim običan dan

Jutros slušam na radiju o nekoj naučnoj studiji koju je radio (kažu) poznati naučnik (zaboravih ime), a u studiji su učestvovali školarci. Tema – rano ustajanje i rezultati (ocene) u školi. Utvrđeno je da se situacija znatno popravila kada je početak nastave pomeren za 10h ujutru i da se slično dešava i sa nama odraslima. Zaključak je bio da bi najbolje bilo da se budimo prirodnim putem, a ne silom, uz pomoć alarma, i da krećemo sa radom od 10h. Slično sam mislila i pre saznanja o pomenutoj studiji. Ne zato što sam extra pametna ili vidovita nego, brate slatki, vidim iz sopstvenog iskustva. Sinoć, kada sam legla, posle 17 – 18 sati aktivno provedenih na nogama (a tako je svaki radni dan već decenijama), praktično sam se u istom položaju probudila 5 – 6 sati kasnije. Ispavana i odmorna al’ za malo. Onda kreće stampedo od obaveza. Neke su stare, neke friške (šta ću, nekome se zalomi uživanje, nekom posao), a duša umorna kao da joj je par stotina leta upisano u krštenicu.  

Za dobro jutro

Kada smo već kod jutra, jedna od mojih uobičajenih aktivnosti je i jutarnja gimnastika. Ne znam da li je praktikujete i koliko, a svakako bih je preporučila. Znam, vreme i skoro neizbežna svakodnevna jurnjava znaju da budu gadan problem ali malo vežbe zaista ume da popravi situaciju. Poboljša se cirkulacija, koncentracija, raspoloženje, razgibamo se. Realno, ne postajemo mlađi s godinama i mislim da je većini teško održati gipkost zglobova, pokretljivost kičme, bistru glavu, pozitivne misle…bez (i) fizičke aktivnosti. Istu možemo prilagoditi afinitetima, vremenu, interesovanju, godinama, zdravstvenom stanju. Varijante su razne i neću ih sada sve pominjati (pišem isključivo na osnovu sopstvenog iskustva) već ću se zadržati na gimnastici, uslovno rečeno.

Photo by Pixabay on Pexels.com

Ako ne znate šta bi to odgovaralo baš vama, na raspolaganju, za početak, imate brojne video klipove na YTu. Drugo, oslušnite svoje telo i srce, šta vam to oni poručuju. Zatim, uvek možete, ukoliko baš nemate nikakvu ideju ili iskustvo (ili želite da proširite vidike), upisati neku rekreaciju na mesec dana ili par meseci, dok ne naučite dovoljno za samostalno vežbanje kod kuće. Upravo to sam, svojevremeno, probala sa jogom (u dva navrata) što mi je pomoglo da steknem uvid kako izgleda vežbati navedeno, šta se tu sve radi, šta mi prija, šta ne godi…,a lako se pamte vežbe (ukoliko je čovek zainteresovan).

Šta, kako, koliko…

Kod izbora je pomoglo i to što sam se godinama aktivno bavila sportom, kasnije raznim rekreacijama, zatim korektivnom gimnastikom (iz zdravstvenih razloga)  te sam naučeno kombinovala na načine koji su mi odgovarali (deo sam osmišljavala i sama vođena logikom i iskustvom). Na pr. svaki dan drugačija serija vežbi ili različita kombinovanja ranije stečenog znanja. I zaista se, posle nekog vremena osećaju i vide promene (tu ne mislim na brze i drastične izmene telesne figure već na pokretljivost, osećaj prijatnosti, smanjenje ili čak uklanjanje određenih zdravstvenih tegoba i sl).

Dužinu vežbanja određujem prema raspoloživom vremenu. Nekada će to biti sat vremena, a nekada 15 minuta jer za više, jednostavno, nema mogućnosti u datom momentu zbog obaveza “za vratom”. Meni gimnastika najviše odgovara u jutarnjim časovima tj nakon ustajanja (mada sam praktikovala i popodnevne/večernje varijante), ali ima i onih kojima je drugačije radno vreme ili bioritam te im za vežbanje više paše neka druga satnica. U svakom slučaju, koji god period da odaberete, učinićete dobro delo za svoj duh i telo.

Dok vežbate, dužinu trajanja možete kontrolisati pogledom na sat (na ruci, komodi, polici…) ali možete i na YTu naći odgovarajući muzički video klip u trajanju koje vam odgovara i u muzičkom žanru koji vam prija tokom vežbanja. Na taj način ćete em uživati vežbajući uz muziku, em će kraj numere označiti minutažu koju ste planirali da odvojite za svoje gimnasticiranje. Meni najviše odgovaraju instrumentali, obično one note koje su namenjene za relakasciju, meditaciju, oslobađanje od stresa (jedan od takvih video klipova nalazi se iznad).

Dodatna pomoć pri izboru

Ako se odlučite za samostalno vežbanje, jedna od mogućnosti prikupljanja informacija o tome šta biste mogli praktikovati, kako, zatim odabir vežbi i sl, je i kupovina određene literature odn. pozajmica iz biblioteke, od prijatelja, pretraga interneta u potrazi za odgovarajućim knjigama u pdf formatu i td. U svakom slučaju, za šta god da se odlučite slušajte svoje telo, pitajte iskusnije od sebe, ako treba posavetujte se i sa odgovarajućim lekarem i prilagodite sebi vežbanje najbolje moguće. Umerenost, upornost, redovnost, doslednost…daće sasvim zadovoljavajuće rezultate.

Bgd, 22 – 24.02.2019.

Tekst: Tatjana MB

Video klipovi: You Tube

Advertisements
Ovaj unos je objavljen pod SVAKODNEVICA / EVERYDAY'S LIFE, ZDRVLJE I SPORT / HEALTH & SPORT i označen sa , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

3 reagovanja na Jedan sasvim običan dan

  1. herrmomonews kaže:

    Preporuka je vise od odlicna. Hvala.

    • tatjanamb kaže:

      Hvala Tebi i na poseti i na komentaru 💕🙂.
      Vodila sam raĉuna da sve bude napisano što pitkije, dovoljno konkretno, ni prekratko ni predugo i zaista onako kako jeste. Preporuke iz liĉnog iskustva🙂.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s