Visoke potpetice / High heels

Ljudi moji je li to moguće…* Vi u najboljim godinama, sećate li se čija je ovo uzrečica bila ? Pružiću malu pomoć: javna ličnost je u pitanju.

Nešto slično sam se i sama zapitala negde u smiraj dana kada sam stigla kući s posla, nakon malog druženja sa prijateljem. Da, to se tako danas zove (stvarno je prijatelj, pionirske mi marame i titovke sa petokrakom). Nožice kao da nisu bile moje dok sam stigla do kuće, a mislim da sam se utegla, nategla i napregla više nego da sam bildovala u teretani. Nije u pitanju to što ste možda pomislili.

Elem, šta me to danas snađe ? Pa što i dobar deo nas, žena. Želja da se izgleda lepo, privlačno, seksi, da se proveri hoće li nas još neko (osim onih kod kuće, a o tome se može polemisati) sa zanimanjem pogledati, možda i zviznuti, zatrubiti… (hvatanje za donji deo leđa možemo i preskočiti, što se mene tiče).

Imam visinu, nisam baš ni sitna i od mene jedno tri Mado..e mogu da se naprave. Tako cenim. Možda i preterah al’ eto, može mi se. A volem obuću sa štiklom. Nekad sam je nosila mnogo češće, a onda je preovladala potreba za udobnošću. Sada sam, umesto lagerovanja obuće rešila da je nosim i nabasala na neke zanimljive sandalice sa štiklom. I, odlučila juče da ih ponovo uvrstim u garderobu kao modni detalj.

Jučerašnji izbor je bio – ah, poseban. Sandalice sa tzv. ortopedskom petom jedno 10 – ak cm visokom, zatvorena peta, otvoreni prsti, a boja jed zelena sa raznobojnim cvetićima. Divne za nekog ko voli otkačenije detalje, a i odlično se uklopiše uz zelenu tuniku sa kašmir šarom i lanenom bež suknjicom. Jedna verovatno upadljiva kombinacija ali ne mogu da tvrdim jer se nisam gledala tuđim očima. Ali, potera me maler i dok sam stigla do posla odlepi se bar ¾ leve sandale, a i desna je počela da pokazuje simptome „bolesti“. Zašto ? Pa zato što obuća treba da se nosi, a ne da se par godina čuva u ormanu jer se lepak – šta – prosuši i od nožica sa sandalama postanete bosonoga, a niste kontesa **. Srećom pa imam keca u rukavu i za takve slučajeve, te su japanke koje imam na poslu za „ne daj Bože“ odlično poslužile tokom jučerašnjeg dana, a i za odlazak kod obućara.

Pošto se juče ne ovajdih u nošenju štikli, danas nadjoh druge, manje otkačene ali slične visine i skockah se kako sam mislila da je prikladno. Za razne situacije. Na poslu je, naravno, palo izuvanje i prelazak u japanke jer je na štikli od dosta santimetara teško izdržati radni dan, a onda sam ih obula na kraju radnog vremena za odlazak na kafu i bistrenje aktuelnih javnih i privatnih tema. I žrtva je bila povelika: vrlo precizan hod da se noga negde ne bi izvrnula, pri nizbrdici i uzbrdici ulagan je izvestan napor da se ne vidi grč na licu od pokušaja nesrondavanja sa visoke štikle, a o tabanima koji svašta moraju da pretrpe neću ni da pričam. Kao kruna svega dolazi konstantan rad određenih mišića ne bi li cela figura izgledala dovoljno skladno: uvuci stomak, ispravi leđa, izbaci grudi i pozadinu, pogled ispred sebe (kad ne gledaš u beton ne bi li izbegla rupe, izbočine i ostalo), što laganiji hod bez velikog trupkanja (tzv. graciozan hod gazele, a ne gaz kao u kobile), ne obaziranje na zapanjene poglede onih koje gledam iz ptičje perspektive i tako dalje. Da, zaboravih reći da je jutros u trandži pao i jedan bliski susret čela sa gornjim delom izlaznih vrata, ali je bio očekivan, pa time i bezbolan. Bila sam spremna na bliske susrete ove vrste i nisam se dala iznenaditi. Lepo vam rekoh, bar tri Mado..e …

Dok sam stigla do kuće umorila sam se od današnje uživancije na štiklama k’o sa nekog treninga da sam se vratila. Al’ ne žalim. Uradila sam šta sam namerila da me želja mine, znam da nije izgledalo loše ni iz ostalih perspektiva, ali sutra uzimam time out i vraćam se malo u nizijske krajeve. Mislim, logično je da me ponekad uhvati nostalgija za visinama i brdovitim predelima jer, ipak sam poreklom iz takvih krajeva, je l’ te…

Ne znam ko izmisli štikle (nisam još prostudirala taj podatak) ali se nekad čovek prosto zapita (bez obzira što noga, bar meni, mnogo bolje izgleda u štikli nego u ravnoj obući) koliko je izumitelj zaista voleo žene i koliko mi same sebe volimo jer …. lepo je biti žena na štiklama, ali nije uvek lako… Mada, za neke stvari se i vredi žrtvovati :D.

_______________________________

* “Ljudi moji je li to moguće… “ – http://www.youtube.com/watch?v=HTCVVURe8ko
** bosonoga kontesa – http://www.youtube.com/watch?v=1-8_mCE148U
_______________________________________
 
Tekst / Written by: Tatjana Milic Babic
This entry was posted in Некатегоризовано and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

35 Responses to Visoke potpetice / High heels

  1. Djavolja rabota je takva štikla, bar što se mene tiče 🙂 . Ne možeš ni potrčati k´o čovek, nego moraš da se izuješ pa cipele pod mišku 🙂 .

    • tatjanamb says:

      O trcanju nema ni reci, razbila bih se k’o zvecka :lol:. A bilo je izuvanja pa pod misku, mada ne zbog stikli vec da bih spasila jedne sandale od kise… 😆

      • Eeeee, za te prilike postoji bolja varijanta: neko naručje koje spasi i sandale i nožice u njima 🙂 .

      • tatjanamb says:

        Samo jos da se u pravom trenutku pojavi odgovarajuci vlasnik narucja za sandalice, nozice, ma za sve… 😀

      • Udarila oskudacija pravih 🙂

      • tatjanamb says:

        Da, da…. 😆 I da znas da u poslednjih par dana mnogo nas upravo slicno misli i komentarise. A sta sam pregledala, tek sacicu blogova… 😀

      • Imam ja par teorija na tu temu, no da ne mračimo, i onako od toga koristi nema 🙂 . Nego sad mi pade na pamet da bih žene možda podelial na lakonoge i brzonoge. Brzonoge se drže bliže zemlji, zbog aerodinamičnosti i lakšeg kretanja, a lakonoge teže ka visini, da bi lakše lebdele nad pločnikom. i jedna i druga kategorija mogu se bližiti stanju eteričnosti, ako im korak ide iz srca 🙂 .

      • tatjanamb says:

        Mozda bi ovaj komentar mogla da “pretocis” u neku sliku, onako u tvom stilu jer mi bas tako zvuci :OK: :D.

      • I tako pokušavam da pomirim viziju s pokretom ruke, videćemo da li će nastati nešto vredno prezentacije 🙂 .

        U medjuvremenu: mislila sam danas intenzivno na tebe :-). Manje dok sam na +10 cm savladavala beskrajno stepenište i kaldrmastu uzbrdicu, a znatno više par sati kasnije dok sam na istoj zvezdanoj visini savladavala isti put u obrnutom smeru, držeći se teksta pesme “dok hodaš – ne zastajkuješ, zemlju ne dodiruješ” jer je to bilo u tom trenutku jedino dostupno 🙂 .

      • tatjanamb says:

        Znači, da sam danas bila na sličnoj visini, možda bi smo se i srele negde medju zvezdama… 😀

  2. Marina says:

    Ah, kako poznata priča (naročito epizoda iz gradskog prevoza)! Još ponekad pronosam štikle po kući, čisto da me mine želja, ali ne pamtim kad sam u nijma izašla, te bi se moj odnos prema njima mogao svesi na ono: “volim ih i rado ih se sećam” 🙂

    • tatjanamb says:

      Malo sam ovih dana evocirala uspomene i krenula da rabim obucu sa stiklom, kad je vec pazarih u nekom momentu, ali sve vise vodim racuna sta kupujem i da stikla bude umerena. Ne volim mnogo totalno ravno (mada sam kupila i baletanke i nosim ih 1-2 x nedeljno) jer mislim da hodam neprirodno i osecam se kao da tabanam po betonu, a gazim kao niko moj :D. Vise volim stiklu, lakse se snalazim, tzv. ortopedski fazon ili siroku, stabilnu potpeticu od 3-5 cm visine, recimo..

  3. Dragana says:

    Najgore sto nas moze iznenaditi je to da se nesto pokida, ti si srecom imala te japanke. Tesko je sa stiklama ali su primamljive!

    • tatjanamb says:

      Obicno sam spremna za iznenadjenja sa obucom i zimi i leti, al’ moze svasta da se dogodi :D. Ne daj Boze, da se skljokamo dok trcimo za busom ili dragom u zagrljaj. Zato kazu da za autobusima i muskarcima ne treba trcati :lol:. Nije to dzabe receno :D.

  4. Alex says:

    Uvek kad vidim tvoju avatar sliku pomislim kako me podsećaš na Diznijevu Snežanu iz crtanog filma ( http://1.bp.blogspot.com/-26kCB8Ny-M0/T7-Hdc3huZI/AAAAAAAACGI/gdJOuhvbZAI/s1600/snow_white___disney_wallpaper-1024×1024.jpg )
    Drugo, volim žene sa štiklama, jer se onda istakne njihova ženstvenost, ali ja nisam neki “gorostas” u visinu, (u širinu to je već druga priča), pa baš nisam za neke ekstreme 🙂

    • tatjanamb says:

      Lepa slicica, moram priznati, a inace sam obozavala Diznijeve crtace :D. I sad ih volim ali ih slabo mozes videti na tv-u.

      Naslo bi se tu slicnosti jedino sto je gabaritom verovatno sijem samo tako :lol:. No dobro, pocket size vs big size of Snow White :D.

      Retki su muskarci koji nemaju problem ukoliko je zena superiornija u visini (ili necem drugom), ako si na to mislio. Posto se razlicitosti privlace, bar tako k(l)azu, nekada sam obicno “padala” na suprotnosti svojoj visini :lol:. Steta je velika ako ljudi ne shvataju da je visina vrlo lako premostiv problem (za razliku od nekih drugih), ali vise ne pokusavam da se bavim objasnjenjima na tu temu. Mogu samo da postanem egocentricna kao draga mi drugarica @ Labileta i da pocnem da jajačem (ja, pa ja, pa ja…) :D.

  5. Bravo za post Tatjana 😀 vrlo interesantno!

  6. dollybel says:

    mjerkala sam sandale koje sam kupila s početka ljeta (i nijednom ih obula nisam) u namjeri da ih prije ovih kiša obujem i odustala. Slomivrat je to bona 🙂
    umjerene potpetice…a kupih i neke ravne
    lakše se diše, bronhi 🙂

    • tatjanamb says:

      😆 E, onda tacno znas o ceme pricam. Volim ih, divno stoje kad se sredimo, onako, merak i za svoju i za tudju dusu :D. Al’ i zrtvu na oltar lepote prilazemo, dobrovoljno, nekad i krvlju overeno (zuljevi, rane…), modrice (ne daj Boze pada), istegnute tetive na nogama od polozaja stopala… 😆

    • tatjanamb says:

      @ Dolly, pregledaj molim te svoju virtuelnu kantu za smece, odose mi komentari tamo :D. Hvala.

  7. ironijexl says:

    Pozdravio te onaj iz Gitinog šahta 🙂

  8. TetkaSaveta says:

    Genijalan tekst 🙂

  9. tanjatg says:

    Ovo ti je do sada, po meni, najlepši tekst na blogu!!!!!

    • tatjanamb says:

      E, bas mi je drago da ti se dopada :D. I nadam se da si mi povadila komentara iz tvoje virtuelne kante za smece posto mi niti jedan komentar nije ostajao na tvom blogu :(.

      • tanjatg says:

        Ali, Tanja, možda ću se sada izblamirati, ali ja ne vidim gde je ta virtuelna kanta! Smešno!

      • tatjanamb says:

        Strasno sporo mi radi net pa ne mogu da otvorim rubriku “manage comments”, a tamo bi trebala da pronadjes komentare koji su ubaceni u odeljak spam ili trash. Recimo ovako:

        (1) Desno gore pise ime pod kojim se predstavljas (tanjatg)
        (2) Kad odes misem na ime otvoriti se niz vertikalnih odeljaka. Poslednji nosi naziv tvog bloga.
        (3) Spustis se misem do tog naziva (obojen plavicasto), a sa tvoje leve strane se otvori novi levi pravougaonik sa nizom horizontalnih odeljaka.
        (4) Pretposlednji medju njima je “manage comment”. Kliknes levim dugmetom misa na tu rubriku.
        (5) Otvori ti se stranica sa komentarima.
        (6) Na vrhu strane, po horizontali imas rubrike spam i trash.
        (7) Kliknes na svaku od njih, prvo jednu pa drugu i pregledas sta tu ima.
        (8) Ako su komentari koje prihvatas – odobris ih, a ako su oni koje ne prihvatas, izbrises ih. Pri dnu svakog komentara imas te opcije koje se vide tek kad im se priblizis uz pomoc kursora tj. strelice.

        Nadam se da sam uspela pomoci :D.

      • tanjatg says:

        Našla, ali tamo nemam ništa. Proveravaću još. Ej, mnogo ti hvala.

      • tatjanamb says:

        Nema na ceme i drugi put :D. Mozda si me vec ranije pronasla u kanti i vratila medj’ zive :D.

      • tanjatg says:

        Valjda jesam. Pozdrav!

      • tatjanamb says:

        Sve najbolje i tebi, draga :D.

Leave a comment