LJUDI, IMAMO LI DUŠU ? / PEOPLE, DO WE HAVE A SOUL ?

Užasavam se ovakvih slika jer ih je teško podneti ako imamo i trunku duše. Ali treba pogledati. S mukom, ali treba. 

NAROČITO ovakve stvari treba da gledaju i čitaju oni koji nose krzno. Nažalost, u preko 90 % slučajeva proizvodi koje nam prodaju sa tzv. lažnim krznom su verovatno od pravog krzna, dobijenog dranjem istog sa živog psa ili mačke.

Da li iko od ljubitelja krzna razmišlja kako bi izgledalo ga da oderu na živo da bi od njegove kože napravili kaiševe, cipele, rokovnike… 

Krzno koje nosimo vrlo je moguće da pripada nekom na živo i u mukama odranom psu ili mački. Nekom psu baš kao ovom na slici ispod. Mislimo o tome kada se budemo kitili bilo kojom krznašicom. U „naše voljeno“ krzno s mukom, bolom i hororom utkane su duše mučki odranih životinja. Pa, uživajmo u leševima ostalim iza modnih detalja koje volimo, noseči deo lešina i na sebi i na duši. Znamo li šta je to, uopšte ?

Uvek protiv krzna, svih predmeta od kože koji nam nisu neophodni kao i prekomerne upotrebe mesa, jer navedeno nije potrebno za normalno bivstvovanje čoveka. A bukvalno znači život životinji kojoj je namenjena ovako strašna sudbina.

Autor teksta iznad /Author of text above: Tatjana Milic Babic

________________________________

Originalan tekst uz fotografiju /Original text beside the photo (http://www.facebook.com/photo.php?fbid=470250716358462&set=a.220173178032885.69746.220125328037670&type=1&theater ) : „Look at this picture, a dog waiting to skinned to death. This is why we will never give up, ban fur. Do not purchase any ‘faux’ fur .From fur coats to tiny trinkets to dog and cat toys, do not purchase anything with fur on it, even if it’s labeled as „faux,“ because 96% of fur marked as „faux“ is real. And if it’s made in China, it’s most likely a dog (like this one) or cat that was skinned alive after a horrific existence. — with Francis Javelona.“

URL fotografije / URL of photo: http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/546803_470250716358462_137714257_n.jpg
Preuzeto sa FB stranice / From FB page: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=470250716358462&set=a.220173178032885.69746.220125328037670&type=1&theater 
Ovaj unos je objavljen pod Fotografija / Photography, KOLUMNA / COLUMN, SVET ŽIVOTINJA / ANIMAL'S WORLD, VESTI / NEWS i označen sa , , , , , , . Zabeležite stalnu vezu.

24 reagovanja na LJUDI, IMAMO LI DUŠU ? / PEOPLE, DO WE HAVE A SOUL ?

  1. Dragana kaže:

    Ne mogu da lajkujem tekst zbog teme. Ne mogu ni da komentarisem! Dovoljno je videti sliku i ostati bez teksta. Uzas! O krznenom pomodarstvu si vec sve rekla, slazem se!

    • tatjanamb kaže:

      Uz ovu sliku isla je i gora: gomile krzna s jedne strane i odrane zivotinje s druge str. Nisam htela da je postavljam jer je to previse i za vas i za mene. Neke od zivotinja, nazalost, ostanu zive i nakon dranja krzna. Ne znam kako uopste neko moze da radi ovakve stvari i mirno spava. Ne razumem.

  2. agroekonomija kaže:

    Užasno, užasno.
    Moj prijatelj je na ulici našao jadnog psa, čije su noge bile stegnute bodljikavom žicom. Odneo ga je kod veterinara i spasio.

    • tatjanamb kaže:

      Veliki pozdrav i za Tebe i za Tvog prijatelja :OK:. Nemam ni ja dovoljno reci, kad su ovakve stavri u pitanju. Koja god ziva bica da su u pitanju.

  3. dollybel kaže:

    katastrofa…

  4. Clanmother kaže:

    “Until one has loved an animal, a part of one’s soul remains unawakened.” Anatole France

  5. tanjatg kaže:

    Jao, Tanja, pa ko je to uradio? Zašto mu na kraju nije oslobodio usta da se nacvili?!

    • tatjanamb kaže:

      Draga T, uz fotografiju ide kratak tekst na engleskom koji se nalazi odmah ispod slike. Lak je za prevod. Pas na slici je vezan da ne bi mogao da laje, grize ili bezi, a cekao je da bude odran (na zivo) zbog krzna. Jezivo, znam. Goru sliku od ove nisam htela ni da stavljam.

      U engleskom tekstu koji sam ti pomenula pomenuta je i zemlja u kojoj se, verovatno, desavaju ovakve stvari, mada mislim da ni kod nas nije bolja situacija sa, recimo, uzgajivacima cincila, na pr ili drugih krznasica.

      A i prica o tome kako se gaje (i ubijaju) zivotinje koje jedemo, takodje je vrlo mucna. Nisam je htela pominjati ovom prilikom.

  6. LaBiLnA kaže:

    Ovo na slici je stvarno zločin, ružno i za videti, a ne još i pomisliti kako se životinja u tom trenutku osećala, ali…. Isto tako nosimo kožne cipele, jedemo meso i milion prerađevina od istog, pa nam ne smeta, a bunde smetaju…. Malo nema logike…

    • tatjanamb kaže:

      Pomenula sam i jedenje mesa, nosenje koznih artikala (kraj teksta na srpskom).

      Licno, svodim na sto je moguce manju meru sve sto je napravljeno tako da je neko morao da umre da bih ja imala kozne cipele, jela snicle, mesne preradjevine i sl. Ovog momenta na meni je samo kozni kais, kupljen mnogo pre saznanja kako je napravljen (bolje da ne kazem kada, da ne bih zvucala Metuzalemski :D). Na nogama su mi interesantne i udobne cizme u boji koje nisu kozne, prakticna tasna koja nije kozna, sat na ruci nema kozni kaisic i dr. Za ostale – ne znam kako reaguju kada su zivotinjski proizvodi u pitanju.

      Ima grozomornih (meni barem) cinjenica i o „putu mesa“ od zive stoke do mesnice u kojoj ga kupujemo, ali nisam htela da i time opteretim svakog od nas ko je pogledao ovaj tekst o krznu, a problem je svakako siri i obuhvata i ono sto si navela iznad :OK:.

      • LaBiLnA kaže:

        Grozno je bilo kakvo maltretiranje živog sveta, to je jasno kao dan. Ali, mora nešto i da se jede 😀

      • tatjanamb kaže:

        😆 Ma, jasno. Ne mogu da kazem da uopste ne jedem meso, niti zelim bilo koga da preobratim (kao ni drugi mene). Da je vise humanosti u gajenju i ubijanju zivotinja koje sluze za hranu, malo bi mi bilo lakse, ovako … bas i nije :(.

  7. malabreskva kaže:

    Ko moze da nosi krzno i nema dusu

    • tatjanamb kaže:

      Jos nekako mogu naci razumevanja dok smo neinformisani. Eto, ni ja nisam znala masu stvari (a jos vise toga ne znam), ali kad sam videla po nesto – smanjila sam ili cak izbacila upotrebu nekih artikala zivotinjskog porekla bez kojih se moze. Kad sam se dovoljno informisala na kakav nacin neku zivotinju uzgajaju i ubijaju radi krzna ili kako nehumano drze i ubijaju stoku cije meso posle jedem, nije mi bilo svejedno kad bih posle stala pred izlog mesnice.

  8. Macko,Crnkic i Luna kaže:

    ….monstrumi…..ludaci…..debili….ma pre bih uradila ja njima ono sto su oni uradili ovoj kuci,joj boze….pa zato sam ja vegetarijanac,…nrbi me bog naterao da ga ppojedem….ooooooo H strasno….ja se vama tanja divim da imate hrabrosti da ovakve slike i textove ovde i na fb.,postavljate,mene bi gusile suze i sad mi je tesko…..,a opet lepo od vas….jako sam emotivna i slaba na zivotinje i imam ih u kuci ,pa ja covece ne smem ni da pomislim da im neko sta nazao uradi,ooooo nebila ja u kozi toga,verujte,na sve sam spremna za njih isto kao za moje dete i unuka……izvinite na opsirnosti….pozdrav……snezana.

    • tatjanamb kaže:

      Pozdrav Snezana :D.

      Postavim one slike koje mogu da podnesem, ali nad svakom se isplacem kad god je vidim. Mnogo gore od toga ne smem ni da pogledam, a kamoli da postavim jer su strasne, a kako ce tek drugima biti, narocito ako se radi o necem na sta svesno zatvaramo oci i izbegavamo i samu pomisao na problem.

      Ne mozemo uvek uciniti nesto epohalno, ali se mozemo informisati, bojkotovati ono sto nije u redu (zlostavljanje dece, odraslih, zivotinja, sikaniranje starih i nemocnih lica, razne vidove diskriminacije i td, i td). Uvek je moguce naci neki pozitivan vid reakcije u korist humanosti, a ovaj tekst je jedan od nacina.

  9. Anka Rašić kaže:

    Tatjana, drago mi je da ste uočili veliki problem. Tekst sam doživela kao apel za pomoć nemoćnima, hvala Vam.

    • tatjanamb kaže:

      Pozdrav draga Anka i dobro mi dosli :D.

      Ovo je, nazalost, samo jedan od problema, ali ako bar deo nas uoci po jedan problem u drustvu, ucini nesto po pitanju uocenog – ima nade za ovaj svet… :OK:.

Ostavite odgovor

